responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 9  صفحه : 253

خبرگان نباید تحت تاثیر قلم‌ها و قدم‌هاى خلاف اسلام قرار بگیرند

الان شما ملاحظه کنید که در همین مجلس خبرگان که آقایان اهل علم و علما وعده دیگرى هستند، بعض افراد هستند که فکرشان فکر اسلامى نیست، یا اگر فکر اسلامى باشد، اسلام را درست نمى‌دانند چه است. اینها الان در مسائلى اشکال تراشى مى‌کنند ولو مواجه با این است که اکثریت مخالف با آنها هستند، لکن در عین حالى که اکثریت مسلم و طرفدار اسلام و اسلام را مى‌دانند چه است، معذلک یکى، دو نفر وقتى که در یک محلى باشند که همه‌شان همچو هستند الا یکى دو نفر اشکال تراشى مى‌کنند و چوب لاى چرخ مى‌گذارند ولهذا من باید به آقایان، هم به آقایان اهل خبره، مجلس خبره عرض مى‌کنم که تحت تأثیر قلم‌ها و قدم‌هائى که برخلاف اسلام دارد برداشته مى‌شود، واقع نشوید، شما مسائل را آنطورى که فهمیدید که براى اسلام است، اسلام را تقویت کنید، خدا ناصر شماست خداوند یارى مى‌کند ان تنصروالله ینصرکم ویثبت اقدامکم نصرت خدا بدهید، خدا ناصر شماست.

مخالفین با ولایت فقیه در واقع با اسلام مخالفند

به حرف‌هاى آنهایى که برخلاف مسیر اسلام هستند و خودشان را روشنفکر حساب مى‌کنند و مى‌خواهند ولایت فقیه را قبول نکنند، گوش ندهید. اگر چنانچه فقیه در کار نباشد، ولایت فقیه در کار نباشد، طاغوت است یا خدا یا طاغوت. یا خداست یا طاغوت، اگر به امر خدا نباشد، رئیس جمهور با نصب فقیه نباشد، غیر مشروع است، وقتى غیر مشروع شد، طاغوت است، اطاعت او، اطاعت طاغوت است، وارد شدن در حوزه او وارد شدن در حوزه طاغوت است. طاغوت وقتى از بین مى‌رود که به امر خداى تبارک و تعالى یک کسى نصب بشود. شما نترسید از این چهار نفر آدمى که نمى‌فهمند اسلام چه است، نمى‌فهمند فقیه چه است، نمى‌فهمند که ولایت فقیه یعنى چه. آنها خیال مى‌کنند که یک فاجعه به جامعه است. آنها اسلام را فاجعه مى‌دانند نه ولایت فقیه را. آنها اسلام را فاجعه دانند، ولایت فقیه فاجعه نیست، ولایت فقیه تبع اسلام است.

مخالفت وکلا با احکام اسلام مخالفت با رأى موکلین است‌

چشم‌هایتان را باز کنید، اهل خبره چشمشان باز کنند. کسانى که با ولایت فقیه مخالفت مى‌کنند، بر خلاف این چیزى که مجلس بنا بود تأسیس بشود، پیش بینى امور را کردم اعلام کردم که مردم جمهورى اسلامى مى‌خواهند، جمهورى غربى نمى‌خواهند، جمهورى کمونیستى نمى‌خواهند مردم، مردم جمهورى مى‌خواهند. مردم شما را وکیل کردند که جمهورى اسلامى درست کنید. کسى که مخالفت کند با احکام اسلام، مخالفت با جمهورى اسلامى است، مخالفت با رأى موکلین است، آنها شما را وکیل نکردند براى این امر. همه‌تان هم اگر چنانچه یک چیزى بگوئید که بر خلاف مصالح اسلام باشد، وکیل نیستید، از شما قبول نیست، مقبول نیست. ما به دیوار مى‌زنیم حرفى را که برخلاف



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 9  صفحه : 253
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست