responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 8  صفحه : 284

تاریخ: 6/6/58

پیام امام خمینى در رابطه با مسأله کردستان‌

بسم الله الرحمن الرحیم‌

بدین وسیله مراتب زیر اعلام مى‌شود:

1- هماهنگى در قواى انتظامى، ارتش، ژاندارمرى و سپاه پاسداران به طور قاطع باید ادامه پیدا کند. متخلفین، مجرم شناخته مى‌شوند و مواخذه مى‌گردند.

2- با سران حزب منحله دموکرات و دیگر سران که خائنان به ملت و کشور اسلامى هستند و قیام بر ضد حکومت مرکزى نمودند، با شدت، عمل مى‌شود و جوانان عزیز و برومند کرد آنان را گرفته و تحویل نیروهاى انتظامى دهند.

3- علماى اسلام اهل سنت مکلفند شرعاً که با قواى انتظامى همکارى کنند و مخفیگاه خائنان را در صورتى که مى‌دانند به آنان نشان دهند و با آنان معامله مرتد از اسلام نمایند تا نزد خدا مسئول نباشند.

4- من مکرر اعلام کرده‌ام که در اسلام، نژاد، زبان، قومیت و ناحیه مطرح نیست. تمام مسلمین، چه اهل سنت و چه شیعى برادر و برابر و همه برخوردار از همه مزایا و حقوق اسلامى هستند. از جمله جنایت‌هایى که بدخواهان به اسلام مرتکب شده‌اند ایجاد اختلاف بین برادران سنى و شیعى است. من از همه برادران اهل سنت تقاضا دارم که این شایعات را محکوم و شایعه سازان را به جزاى اعمالشان برسانند.

5- هیچ کس به هیچ عنوان حق تجاوز به جان و مال برادران کردستانى ما را ندارد. متجاوزین شدیداً به جزاى اعمال خود مى‌رسند.

6- آن دسته از اعضاى حزب منحل دموکرات و سایر برادران ما که بوسیله تبلیغات باطل سران جنایتکار این حزب اغفال شده‌اند، در صورتى که به برادران مسلمان خود بپیوندند، اسلحه را زمین گذاشته و تسلیم شوند، باز هم مورد عفو هستند و در امان حکومت جمهورى اسلامى مى‌باشند.

7- در عین حال که باید سلسله مراتب در قواى انتظامى دقیقاً مراعات شود و اطاعت از ما فوق حتمى است، ما فوق موظف است با زیردست رفتار اسلامى انسانى داشته باشد.

8- شایعه سازى‌هاى ضد انقلاب که از چپ و راست بر خلاف مسیر ملت مى‌شود و دولت را متهم به اختناق مى‌کنند جدا مردود است. ما در طول پیروزى انقلاب گوشزد کردیم که آزادى مطبوعات‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 8  صفحه : 284
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست