responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 8  صفحه : 250

تاریخ: 27/5/58

بیانات امام خمینى در جمع اقشار مختلف مردم‌

ضرورت تشکیل حزب مستضعفین‌

بسم الله الرحمن الرحیم‌

من از ملت‌ها ودولت‌هائى که در این نداى اسلامى با ما موافقت کردند و لبیک به نداى اسلام دادند تشکر مى کنیم و سلامت و تأیید همه را از خداوند تعالى خواستاریم.

روز قدس یک روز اسلامى است و یک بسیج عمومى اسلامى بود و امیدوارم که این امر، مقدمه باشد از براى یک حزب مستضعفین بر تمام دنیا و من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا بوجود بیاید و همه مستضعفین با هم در این حزب شرکت کنند و مشکلاتى که سر راه مستضعفین است از میان بردارند و قیام در مقابل مستکبرین و چپاولگران شرق و غرب کنند و دیگر اجازه ندهند که مستکبرین بر مستضعفین عالم ظلم کنند، و نداى اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است، و وراثت ارض براى مستضعفین است متحقق کنند. تاکنون مستضعفین متفرق بودند و با تفرقه، کارى انجام نمى گیرد. اکنون که نمونه‌اى از پیوند مستضعفین در بلاد مسلمین تحقق پیدا کرد، این نمونه باید به یک سطح وسیع‌ترى در تمام قشرهاى انسانهاى تاریخ تحقق پیدا کند به اسم حزب مستضعفین که همان حزب الله است و موافق اراده خداى تبارک و تعالى است که مستضعفین وارث ارض باید بشوند.

ما از جمیع مستضعفین عالم دعوت مى‌کنیم که با هم در حزب مستضعفین وارد بشوند و مشکلات خودشان را با دستجمع و اراده مصمم عمومى رفع کنند و هر مسأله‌اى که در هر جا و در هر ملتى پیش مى‌آید، بوسیله حزب مستضعفین رفع بشود.

ما مکرر گفته‌ایم که اسرائیل این جرثومه فساد، اکتفا به بیت‌المقدس نخواهد کرد

من باید با کمال تأسف عرض کنم که یک اشتباه دولت‌ها و ملت‌هاى اسلام و خصوصاً دولت‌ها و ملت‌هاى عرب کردند و یک اشتباه هم در ایران، ما کردیم. اشتباهى که همه مسلمین و خصوصاً ملت‌ها و دولت‌هاى عرب کردند این بود که مهلت دادند که اسرائیل به، اغراض شخصیه دولت‌ها مانع شد از اینکه صداى اسرائیل را در همان اول خفه کنند و نگذارند قدرت پیدا بکند و مع‌الاسف به نصیحت‌هاى ما که در طول بیست سال یا قدرى کمتر فریاد زدیم و آنها را دعوت کردیم به اتحادبر ضد



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 8  صفحه : 250
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست