responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 7  صفحه : 87

هیچ ضعفى از خودمان نشان نمى‌توانیم بدهیم و نمى‌دهیم و ابرقدرت‌ها هم کنار زده‌ایم و خودمان هم مستقل داریم کارخودمان را انجام مى‌دهیم. شما هم الان از طرف یک دولتى که ابرقدرت‌ها را کنار گذاشته و خودش جایش نشسته و خودش در حکومت نشسته و استقلال دارد، یک حکومت اسلامى است، به عنوان اسلام مستقل است، اسلامى که هفتصد سال تقریبا تمام قاره آسیا و اکثر بسیارى از جاهاى اروپا را تحت سلطهاش بوده است.

بعد اسلامى و ایمانى نهضت را که موجب پیروزى شد حفظ کنید

در هر صورت و مهمتر از این، اینکه این جهت اسلامیت را نگه دارید. آنکه این نهضت را پیش برد قدرت اسلام بود، نه ما بودیم، نه شما بودید، نه دولت بود، نه جبهه‌ها بودند، نه نهضت‌ها بودند، نه عرض بکنم که احزاب بودند، هیچ یک از اینها، نه بازار بود، همه اینها وقتى آن روح اسلام آمد در آنها، این کارها انجام گرفت، آن روحى که الان هم یک قدرى فرض کنید دارد سست مى‌شود که مکرر پیش من آمده‌اند، جوان‌ها قسم داده‌اند به من که شما دعا کنید ما شهید بشویم، حالا هم دارند مى‌گویند خوب، حالا که دیگر قضیه میدان جنگ نیست الان هم به من مى‌آیند مى‌گویند که شما دعا کنید ما شهید بشویم. این تحول اسباب این شد که ما پیش بردیم. شما این جهت ایمان و اسلام را حفظ کنید، در سفارتخانه‌هایتان رنگ اسلامى بدهید، نترسید از اینکه بگویند اینها عرض بکنم عقب افتاده‌اند. آنها عقب افتاده‌اند، آنها که دارند مردم را مى‌کشند به عصر حجر عقب افتاده‌اند، نه ما که مى‌خواهیم مردم را بکشیم به تمدن، به تمدن به معناى واقعیتش. نترسید از حرف‌هائى که اینها مى‌زنند. هیچ قدرتى در مقابل اسلام نیست، همین قدرت است که یک عده کمى غلبه کرد بر یک عده زیادى، بر قدرت‌هاى زیاد. سفارتخانه‌هایتان را، اداراتتان که در آنجا دارید، همه را اسلامى کنید، آن جهات غربى‌اش را اصلاح کنید. هر چه جهت اسلامیش بکنید آنها بیشتر از شما حساب مى‌برند، هر چه طرف غرب بروید آنها از شما بهره مى‌برند، شما این مطلب را که با آن از یک مملکت اسلامى رفته‌اید، با یک حال اسلامى رفته‌اید و مسائل را اسلامى مى‌خواهید حل بکنید این مطلب را در همه جا که هستید در نظر داشته باشید، بعد از یک چند دفعه تجربه کنید ببینید احترام بیشتر خواهد شد. وقتى دیدند شما یک ایده‌اى دارید که سر آن ایده باقى هستید و پافشارى دارید مى‌کنید، اینها هم با شما چیز مى‌شوند، اگر شما یک قدم کنار بروید، یک قدم عقب بروید آنها جلوتر مى‌آیند. وضع همین است، یک قدم شما عقب بروید آنها یک قدم جلوتر مى‌آیند، بیشتر از شما توقع دارند.

تاکید فراوان بر شروع مطالب با بسم الله الرحمن الرحیم

مجالستان را هم مجالس اسلامى کنید. عرض بکنم که سفارتخانه‌هایتان، سفارتخانه اسلامى کنید، همه جهات را چیز بکنید، اسم خدا را آن بالا یک جا بنویسید، بسم الله الرحمن الرحیم را بنویسید، در کاغذهایتان بسم الله الرحمن الرحیم باشد، خوف نکنید از اینکه به ما مى‌گویند چى، همین تعلیمات



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 7  صفحه : 87
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست