responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 7  صفحه : 270

سوار اتومبیل هم نشود، سوا ر طیاره هم نشود، اینها با این هم مخالفند، اینها مى‌خواهند مثل همان سابق مثلاً با الاغ این طرف و آن طرف بروند. همان وقتى که بعضى مراجع با طیاره رفته بودند به مشهد، همان وقت هم ایشان همین حرف را مى‌زد که ما هم بالاى منبر گفتیم همین حرفى که این مى‌زند الان بعضى مراجع با طیاره رفتند مشهد، چطور این حرف را مى‌زند؟ روحانیت با فساد مخالف است نه با تمدن. این رژیم بود که به اسم تمدن فساد را رایج کرد، مراکز فحشا در تهران آنطورى که مى‌گویند بیشتر از مراکز کتابفروشى بود، مشروب - فروشى از کتابفروشى مى‌گویند در تهران زیادتر بوده، حالا البته انشاءالله نیست.

آن کسى که در سرحدات شلوغ کارى مى‌کند و آن کسى که هروئین را در مملکت رواج مى‌دهد هر دو طبق یک نقشه براى شکست این نهضت عمل مى‌کنند.

اینها مى‌خواستند که هر قوه‌اى که احتمال بدهند که در مقابل اجانب و ارباب‌ها مى‌ایستد و هر فکرى را که احتمال بدهند که این فکر در مقابل آنهاست، اگر بتوانند فکر را از آنها بگیرند. فکر را چطور بگیرند؟ با اعتیاد به مشروبات، با اعتیاد به هروئین و امثال این مخدرات که فکر انسان را مى‌گیرد، انسان را از میان تهى مى‌کند و مراکز فحشائى که سرتاسر مملکت بود، مراکز فسادى که سرتاسر مملکت بوده، خوب، این هم جوان‌ها را مشغول مى‌کرد به امور شهوانى که بکلى افکار را از دستشان مى‌گرفت. این یک برنامه اى بود که روى یک حساب دقیق این کارها انجام مى‌گرفت. و الان روى یک حساب دقیق دارد یک کار دیگر انجام مى‌گیرد. شماگمان نکنید که، همین طورى الان صد تا گروه پیدا شده، صد تا گروه اظهار وجود کرده، صد تا بیشتر مى‌گویند اظهار وجود کرده‌اند، این همین طورى نیست صد گروه در یک مملکتى اظهار وجود کنند، یعنى صد گروه با هم اختلاف پیدا بکنند، یعنى صد گروه با اسلام مخالف باشند، بیشترشان، این همین طورى نیست که من باب اتفاق هر گروهى دلشان خواسته، خیر، یک دستى در کار است که یا اینها دانسته هستند که خیانتکارند چنانچه بسیاریشان اینطورند یا ملتفت نیستند و توجه به مسائل سیاسى ندارند. در یک موقعى که همه قدرت‌ها جمع شد با هم و ملت را با هم منسجم کرد، الان که وقت این است که نتیجه گرفته بشود و سازندگى بشود، در این موقع آمدند گروه‌هاى مختلف، دستجات مختلف، احزاب مختلف، هر کسى یک طرفى یک گروه درست کرد، بسیاریشان در مقابل نهضت و در مقابل اسلام و بسیاریشان هم اسم این را نمى‌برند لکن واقعش همین طور است. اینها یک مسائلى است که حساب کردند رویش خارجى‌ها، حساب کردند رویش آنهائى که مطالعه کردند در افکار و در عادات ما، در جمعیت‌هاى ما. آنها از هر راهى مى‌خواهند نگذارند که این نهضت به ثمر برسد و تا بتوانند ازاین شلوغکارى شلوغکارى‌هایى که در مرزها و در جاهاى دیگر مى‌شود، نتیجه بگیرند. الان یک جمعیتى آمده‌اند اینجا که خرمن‌هاى ماراآتش زدند و یامشغول آتش زدن خرمن هستند. فرض کنید که یک دستهاى هستند که اینهائى که آتش مى‌زنند خرمن‌ها را، اولاً نمى‌گذاشتند کشت‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 7  صفحه : 270
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست