responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 7  صفحه : 265

جمهورى اسلامى‌مخالفند. درصورتى که اکثر افراد خارجى‌هائى هستند که به اسلام اعتقاد ندارند، آنها هم اکثرشان، البته خیلى‌هاشان اسلام را محترم مى‌دارند یعنى بسیارى‌شان حکومت‌هاشان مخالفند بااسلامى و جمهورى اسلامى. در داخل هم ما زیاد داریم اینطور. همین الان در داخل هم بسیار هست از اینهائى که با جمهورى اسلامى مخالفند. با جمهورى مخالف نیستند با جمهورى اسلامى‌اش مخالفند. اینها همه چشم‌هایشان را دوختته‌اند که از ما یک خطائى ببینند یکى را هزار تا کنند، در نوشته‌هاشان، در مجله‌هاشان در روزنامه‌هاشان خارج، داخل یک مطلب جزئى را بزرگش کنند. این اشخاص دشمن با ما هستند که با قلم‌هاى زهر آلودشان مى‌خواهند این نهضت را آلوده کنند، ننگین کنند، به عالم نمایش بدهند که اسلام هم همین است حالائى که اسلامى شده است و اینها ادعا مى‌کردند که حکومت اسلامى یک حکومت عدالت است، دولت اسلام دولت عادل است، پاسبان اسلام یک پاسبان عادل است. اگر خداى نخواسته یک اشتباه و خطائى بکنیم اینطور نیست که یک شخص اشتباه کرده، یک شخص خطا کرده، پاى شخص اینها حساب نمى‌کنند، اینها که مى‌خواهند مکتب ما را آلوده کنند پاى مکتب حساب مى‌کنند یعنى بى‌انصافى مى‌کنند. شخص اگر یک کارى کرد به مکتب مربوط نیست لکن آنها دنبال اینند که گناه شخص را پاى مکتب بگذارند. بنابراین از من تا آقا، تا همه اقشار ملت الان پاسدارى از اسلام به این معنا که همچو پاسدارى بکنند که بهانه دست این اشخاصى که بهانه گیر هستند و جرم من و جرم شما را پاى مکتب حساب مى‌کنند، یک همچو بهانهاى دست اینها ندهید، از خودمان پاسدارى کنیم، بدانیم که ما تحت مراقبت دشمن هستیم، تحت مراقبت دوست هستیم، تحت مراقبت اولیاء خدا هستیم، تحت مراقبت خدا هستیم.

همه ملت اسلام، پاسدار اسلامند

عالم محضر خداست، الان ما در محضر خدا هستیم، خدا همه جا هست، حضور دارد. اگر خلافى بکنیم در حضور خدا خلاف کردیم، در محضر خدا خلاف کردیم. و با ادعا به اینکه جمهورى اسلامى‌است و الان هم رژیم، رژیم جمهورى اسلامى است، اگر خداى نخواسته به وظائفى که باید پاسدار عمل کند عمل نکنیم، من هم پاسدارم آقا هم پاسدار است و شما همه، همه ملت اسلام پاسدار اسلامند کلکم راع و کلکم مسؤول همه باید رعایت بکنند، همه مسؤول هستند. اگر بنا باشد که خداى نخواسته در یک قطعه از زمان که حساسترین قطعات زمان است بر کشور ما و بر اسلام، اگر خداى نخواسته از پاسدار، چه پاسدار روحانى که آنها هم همه پاسدارند (روحانیون) و چه شما آقایان که پاسدار هستید، اگر از این دو قشر پاسدار اشتباه و خطائى واقع بشود، اینهائى که دشمنند پاى اسلام حساب مى‌کنند، دوستان نه، دشمن‌ها پاى اسلام حساب مى‌کنند و مکتب ما را مى‌کوبند. و این یک مسؤولیت بزرگى است براى همه.

اینطور نیست که من خیال کنم یا شما خیال کنید که خوب معصیت کارم و بینى و بین الله مثلاً چه. نه مسأله این نیست مسأله مکتب است، مسأله اسلام است. الان ما در یک وقتى واقع شدیم که حیثیت



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 7  صفحه : 265
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست