responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 7  صفحه : 220

هستند، اگر اینها هم آن عدل اسلامى که باید باشد مراعات نکنند، باز افراد انقلابى اسلامى نیستند. پاسدار، چه شماها که با اسم پاسدارى مشغول خدمت هستید و چه سایر قشرها (یکى هم قشر روحانیت است، آنها هم پاسدار هستند ولو لفظ پاسدار بر آنها اطلاق نمى‌شود، لکن به حسب واقع پاسدار اسلام هستند) اگر این جمعیت آنطورى که باید این وجهه از انقلاب را که انقلاب، آمدن یک رژیم عادل جاى یک رژیم فاسد، اگر در این مرحله که آمدن یک رژیم، نشستن به جاى یک رژیم فاسد، مراعات نکند آن جهت انقلابى را، مراعات نکند آن عدالت اسلامى را، که عدالت اسلامى از خود انسان شروع مى‌شود تا هدایت در خود انسان، عدالت با رفیق، عدالت با همسایه، عدالت با هم محله، عدالت با همشهرى، عدالت با هم استانى، عدالت با هم کشورى، عدالت با همسایه‌هاى کشورهائى که با ما هستند و با همه بشر، اگر حاصل نشود، نه حکومت اسلامى است و نه پاسدار اسلامى. به مجرد اینکه من ادعا کنم که پاسدار اسلام هستم، از باب اینکه یک نفر طلبه هستم و طلبه شغلش پاسدارى است، مجرد این تا یک نمونه‌اى نداشته باشد، نشانه و علامتى نداشته باشد، این ادعاست، ولو بتوانیم این ادعا را به مردم جا بزنیم، پیش خدا واضح است که درست نیست. کوشش کنید که دراین مرحله دوم که ما الان هستیم و بعد هم مرحله‌هاى دیگر هست، پاسدار باشید. شماها که الان پاسدارى کردید تا حالا (و خداوند همه تان را تأیید کند) کوشش کنید در این مرحله دوم که مرحله حکومت عدل است، رژیم عادلانه است، رژیم اسلامى‌است، جمهورى اسلامى‌است، در این مرحله به وظائف پاسدارى در این مرحله قیام کنید.

اعمال شما تحت مراقبت و مناقشه دشمنان است

پاسدارى در این مرحله این است که از عدالت پاسدارى کنید، از حکومت عدل پاسدارى کنید. اگر خداى نخواسته فرض کنید یک نفر جوان مسماى پاسدار به دوستش، به منزل یک کسى، به خانه یک کسى، به مال یک کسى تعدى بکند، آن از پاسدارى خودش همین طورى مخلوع است، لکن شماها جدیت کنید، او را هدایت کنید یا از صف خودتان کنارش بزنید، که ممکن است یک کار خلاف از یک نفر در یک جمعیت تحقق پیدا بکند و همه جمعیت به او آلوده بشود و بگویند پاسدارها اینطور هستند.

یک وقت مى‌گفتند که فلان آدم اینطورى است، یک وقت است مى‌گویند پاسدارها اینجورى‌اند. کوشش کنید که مبادا یک همچو مطلبى پیدا بشود که گفته بشود که پاسدارها فلان جور هستند . خیلى کوشش لازم دارد. چنانچه ما آقایان هم باید کوشش کنیم به اینکه گفته نشود روحانیون اینجور هستند، آخوندها اینجورند. امروز همه چشم‌ها دوخته به این کشور است و بیشتر چشم آنها که مى‌خواهند مناقشه کنند، مى‌خواهند اشکال‌تراشى کنند، مى‌خواهند این نهضت ما را یک نهضت صحیح ندانند، چشم‌ها الان به این مطلب دوخته شده است و مناقشه مى‌کنند، مى‌نویسند در روزنامه‌هاى خارج، زیاد مى‌نویسند. اینجا در روزنامه‌ها شاید با اشاره و این چیزها باشد، اما آنجاها با صراحت مى‌نویسند. باید ما بهانه به دست آنها ندهیم. آنها خلاف مى‌نویسند لکن اگر ما یک قدم خلاف برداریم،



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 7  صفحه : 220
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست