responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 7  صفحه : 218

باز بیایند و برگردند به حال اول و لااقل یک رژیمى دست‌نشانده امریکا بیاید ولو اسمش رژیم سلطنتى نباشد، یک رژیمى بیاید دمکراتیک باشد اما نوکر امریکا.

در برابر نقشه‌هاى اجانب بیدار باشید

الان نقشه این است و شروع شده به این تکه تکه کردن. صد تا در این دو ماه، دو سه ماه، صد تا گروه اظهار وجود کرده است ولو چیزى نیستند اینها، اینها چیزى نیستند، یک عده معدودى هستند، لکن فساد ایجاد مى‌کنند، این اسباب فساد مى‌شود در این مملکت، این کم کم زیاد مى‌شود یک وقت ما باز بر مى‌گردیم به اینکه قشر متجدد و متفکر و - عرض کنم - که دانشگاهى جدا شده است از روحانى، روحانى رفت آن طرف و شروع کرد باز هم حرف‌هاى سابق را زدن، دانشگاهى هم رفت آن طرف و شروع کرد آن حرف‌هاى سابق را زدند. این دو تا با هم مخالف. بازارى هم به تبع اینها یک دسته با این موافق و با آن مخالف، یک دسته مخالف یا همه با هم نتیجه این مى‌شود که ما اینقدر خون جوان‌هایمان از بین رفت براى اینکه یک مملکتى داشته باشیم مال خودمان، اینقدر مردم جان‌فشانى کردند و زن‌هاو جوانهاشان را دادند براى اینکه یک مملکت عدل اسلامى پیدا بشود، مخالفین اسلام نمى‌توانند ببینند این مطلب را، مى‌بینید با قدرت اسلام است که مى‌شود جلوى اینها را بگیرند. نمى‌توانند آن معنا را ببینند. حالا در صدد این بر آمده‌اند که باز از هم جدا کنند اینها را، وقتى جدا کردند اینها را از هم باز همان مسائل پیش مى‌آید. امروز باید شما معلمین، آن متعلمین آن دانشگاهى، آن بازارى، آن روحانى، آن کارگر و کارمند، آن کشاورز و همه بیدار باشید که الان نقشه دقیق‌تر از سابق است.

سابق چون علما به طور کلى مى‌گفتند که اگر اینها با هم بشوند، چه خواهد شد و آن نقشه‌ها را مى‌کشیدند، حالا عیناً دیدند که شد، اینها با هم شدند و یک همچنین کارى شد، یک همچنین کارى که همه ممتنع مى‌دانستند و همه حساب‌ها بر خلاف در آمد، شد. حالا که شده است بیشتر آنها در صدد هستند که بشکنند این نهضت را. راه شکستن هم همین است که شماها رااز هم جدا کنند، هر کدام را به دیگرى بدبین بکنند، هر کدام را با دیگرى در یک جبهه مخالف قرار بدهند و آنها نتیجه ببرند. متفکرهاى ما، روشنفکرهاى ما، همه دانشجویان و دانشگاهیان بدانند که نقشه این است و آثارش را ما داریم مى‌بینیم. این گروه گروه شدن‌ها براى همین است که نگذارند این انسجامى که بوده حفظ شود، مى‌خواهند نگذارند مردم بیدار بشوند و راه خودشان را پیدا کنند. همان راهى را که اسلام دستور داده که همه با هم باشید خداوند واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا را به مردم واجب کرده. همه با هم باشید و تفرق در کار نباشد. با تفرق همه فسادها هست و با تمسک به خداوند همه صلاح و سعادت‌ها هست. خداوند انشاءالله همه شما را و همه ما را و همه ملت را بیدار کند و همه ما در راه اسلام و در راه استقلال مملکت و در راه حقیقت و آزادى قدم بردارد و این نهضت را به آخر برسانیم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 7  صفحه : 218
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست