responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 7  صفحه : 181

فرزندهاى یک نفر را، عشیره یک نفر را، یک نفر قتل عام بکند و همه را بکشد، در اسلام این است که این را باید قصاص کرد بیش از این حقى براى کسى قائل نیست، یک فحش حق ندارد بدهد، یک سیلى حق ندارد بزند.

آیا امروز که قدرت دست مردم آمده است و در مقابل قدرت‌ها خود مردم هم قدرت پیدا کرده اند، پاسبان‌ها قدرت دارند، سپاهى‌ها قدرت دارند، آیا قدرت را روى موازین کتاب و سنت، روى تعلیمات رسول اکرم صلى الله علیه و آله اعمال مى‌کنند، یا هر چه پیش آمده، آمد. حالا که قدرت داشت، هر جا که مى‌تواند این قدرت را اعمال مى‌کند، دنبال این نیست که روى حق باشد، دنبال این نیست که روى عدالت باشد، دنبال این است که اعمال قدرت خودش را بکند، همان افسار گسیختگى که حیوانات دارند، حیوانات افسار گسیخته‌اند، میزان ندارد کارشان انسان را که انبیا تربیت مى‌خواهند بکنند، مى‌خواهند محدودش کنند به حدودى، روى قوانینى، روى مرز و بومى‌باشد. آیا امروز که ایران یک مرکزى شده است که چشم‌هاى دنیا به این مرکز دوخته شده و همه عالم دارند دانشمندانشان مطالعه مى‌کنند در احوال این مملکت و این ملت، آیا این ملت حالا دنبال این مطلب هست که ما یک کارى بکنیم که حفظ آبروى اسلام بشود؟ما مى‌گوئیم جمهورى اسلامى، آیا رباخورها به جمهورى اسلامى اعتقاد دارند و باز مشغولند؟ آیا آن اشخاصى که ظلم مى‌کردند و حالا قدرت دست یک اشخاص دیگر افتاده و اینها با قدرت هستند، به جمهورى اسلامى معتقد هستند؟اگر معتقد هستند به جمهورى اسلامى، باید حکومت اسلامى مثل حکومت على ابن ابیطالب سلام الله علیه باشد. مردمى که در این حکومت زندگى مى‌کنند همه اسلامى باشند، تابع باشند. اینطور نباشد که کارهائى بشود که در خارج منعکس بشود که اینها یک مشت وحشى بودند، وقتى که از دام بیرون افتادند خودشان وحشت کردند.

مسؤولیت خطیر روحانیون در حفظ حیثیت اسلام

برادرهاى من! خواهرهاى من ! امروز آبروى اسلام بسته به اعمال ماها، اعمال شماهاست، امروز آبروى اسلام بسته به اعمال روحانیون است. روحانیون که مربى انسان‌ها هستند به جاى انبیا نشسته‌اند، مبعوث از طرف انبیا هستند. آبروى اسلام امروز، آبروى اسلام در ایران و امروز بسته به اعمال همه است و خصوصاً روحانیون. اگر خداى نخواسته از این طایفه یک اشتباهى صادر بشود، یک خطایى صادر بشود، این به پاى اسلام تمام مى‌شود. متوجه باشید که مسؤولیت بزرگ است، همه مسؤولیم، همه مسؤولید لکن روحانیون بیشتر مسؤولند. مبادا یک وقت اعمالى صادر بشود از این طایفه که همانطور که گفته مى‌شود و اشخاص مغرض گفته‌اند و مى‌گویند که ما از زیربار دیکتاتورى رضاخان بیرون آمدیم و زیر بار دیکتاتورى آخوندها واقع شدیم. آخوند دیکتاتور نیست و دیکتاتور آخوند نیست. اگر رسول اکرم، امیرالمومنین سلام‌الله علیه خداى نخواسته دیکتاتور بودند، آخوند هم باید دیکتاتور باشد لکن آنها نبودند، آنها هیچ وقت اعمال قدرت را بر غیر موضعش نمى‌کردند، آنها



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 7  صفحه : 181
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست