responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 53

شکستن صف روحانیت شکستن اسلام است‌

امروز اشخاصى که دیده‌اند در راس این قوا، روحانیت بوده است و روحانیت در همه اقشار ملت، مقدم بر همه اقشار در این نهضت قیام کرده است و سایر ملت دنبال او به واسطه قرآن مجید قیام کرده است، در صدد بر آمدند که با روحانیت معارضه کنند. آنهائى که هیچ در این نهضت خطى نداشتند امروز از روحانیت انتقاد مى‌کنند مى‌گویند روحانیت نباشد. این خیال خامى است براى اشخاص خام یا براى اشخاص خائن. روحانیت در راس ما هست و ما تبع روحانیت هستیم، ملت ما تبع روحانیت است و اگر روحانیت در کار نبود این نهضت به ثمر نمى‌رسید - روحانیت مردم را - من به همه کسانى که براى کشور خودشان کار مى‌خواهند بکنند و علاقه به کشور خودشان دارند نصیحت مى‌کنم که این صف الهى را نشکنید، شکستن این صف شکستن قرآن است، شکستن این صف شکستن اسلام است. اگر بیرق اسلام در راس ملت ما نباشد، تا آخر، تا آخر برده و کارکن دیگران خواهند بود. آنهایى که براى کشور خودشان علاقه‌مند هستند این سد را نشکنند و نمى‌توانند بشکنند. ملت، ملت با روحانیت است. آن که به اسلام علاقه دارد، به کارمندان اسلام هم علاقه دارد. اگر بعضى کسانى که به طور قاچاق وارد شدند در روحانیت، فسادى دارند، به روحانیت مربوط نیست. آنها مطرودند ولى آنهایى که به واسطه الهام از دیگران یا به واسطه کج فهمى خودشان خیال کردند که این دژ محکم را مى‌توانند بشکنند در اشتباهند. این دژ، دژ الهى است. این سد، سد خدایى است. پشتوانه این، امام زمان سلام الله علیه است. این حرف‌هاى نامربوط را کنار بگذارند، ملت نمى‌تواند تحمل بکند، هى آخوند ارتجاعى نگوئید، غلط است این حرف، کشور شما را مى‌برند اگر این آخوندها نباشند. ما همه دیدیم که در همه بلاد، معممین، معممین متعهد در راس مردم بودند و مردم را وادار کردند به اینکه نهضت کنند و مردم هم اطاعت کردند. این دژ را خیال نکنید مى‌توانید بشکنید. اسلام را نشکنید، قرآن را نشکنید. ملاحظه حرف‌هاى خودتان را بکنید، عاقلانه حرف بزنید، به اسلام خیانت نکنید. من از همه اقشار ملت متواضعانه تشکر مى‌کنم. من در خدمت شما هستم. روحانیت در خدمت اسلام و در خدمت ملت است. این سد را حفظ کنید تا کشور شما حفظ بشود.

اقشار ملت ناآگاهانه ملعبه دست دیگران نشوند

من به همه اقشار ملت سفارش مى‌کنم که به خود آیند و توجه کنند که ناآگاه اسباب دست دیگران نشوند. آنهایى که دم از حقوق بشر مى‌زنند کارى نکنند که حقوق ما از بین برود. آنهایى که دم از دموکراتیک مى‌زنند کارى نکنند که آزادى ما از دست برود و نمى‌توانند بکنند. من به آنها اخطار مى‌کنم که سر جاى خودتان بنشینید، نکنید کارى که براى ما تکلیف الهى پیدا بشود.

من از خداى تبارک و تعالى سلامت و سعادت تمام اقشار ملت را خواهان و امید این دارم که با وحدت کلمه و با اتحاد و با حفظ جهت الهى در خدمت قرآن باشیم و با دست واحد به مشکلات خودمان غلبه بکنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 53
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست