responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 283

و شما مى‌توانید بچه‌هایى تربیت کنید که یک کشور را آباد کنند. شما مى‌توانید بچه‌هایى را تربیت کنید که حفاظت از انبیاء بکنند، حفاظت از آمال انبیاء بکنند. شما هم خود حافظ باید باشید و هم نگهبان درست کنید، نگهبان، اولادهاى شما هستند، آنها را تربیت کنید. خانه‌هاى شما باید خانه تربیت اولاد باشد. منزل علماست منزل شما و منزل تربیت علمى، تربیت دینى، تهذیب اخلاق. توجه به سرنوشت اینها در عهده پدران است و در عهده مادرها، مادرها بیشتر مسوول هستند و مادرها اشرف هستند، شرافت مادرى از شرافت پدرى بیشتر است، تاثیر مادر هم در روحیه اطفال از تاثیر پدر بیشتر است.

ترور اشخاص، ترور نهضت نیست‌

شما مسوولید، ما همه مسوولیم، خداى تبارک و تعالى همه را مسوول قرار داده است، و در این آیه شریفه فرموده است حسبک الله و من اتبعک من المومنین خدا کسانى که تبعیت کردند ترا، از مومنین، مومنینى که تابع اسلام هستند، تابع پیغمبر اسلام هستند، اینها اشخاصى هستند که کافى هستند براى رسول، براى پیغمبر کافى هستند. یک تکلیف بزرگى است به عهده همه، به عهده همه متابعین، به عهده همه ملت که تبعیت دارند از پیغمبر، باید این نشان حسبک الله و من اتبعک من المومنین هم در پیشانى آنها باشد، حفاظت کنند از دین خدا، حفاظت کنند از اسلام، از قرآن کریم. نلغزند از این جنبش‌هاى ضعیفى که این اقشار غیر انسان در ایران ایجاد مى‌کنند، نترسند از اینکه این اقشار ضعیف به جنبش در آمدند و به خیال خود براى ارعاب ملت ترور مى‌کنند. ملت ما هرگز از این معانى نمى‌ترسد و نهضت ما هرگز ترور نمى‌شود. ترور اشخاص، ترور نهضت نیست. نهضت ما قائم است ولو اشخاصى مثل مرحوم (مطهرى) و مثل آقاى (هاشمى) هم و مثل سایرین هم نباشند. خداى تبارک و تعالى و من اتبع نبى را من المومنین کافى است، ملت کافى است و ملت ما راه خود را پیدا کرده است، هیچ خوفى نیست، هرگز ما نمى‌ترسیم از این ترورها و هرگز به عقب بر نمى‌گردیم و هرگز اجازه نمى‌دهیم شرق و غرب دخالت کند در مملکت ما.

خدمات ارزنده زنان به نهضت اسلامى

خداوند شما مومنات را حفظ کند که در نهضت اسلامى حظ کافى داشتید و الان هم براى مستمندان کمک کردید و کمک‌هاى شما بسیار با ارزش است، کمک‌هاى بانوان ارزشش چند برابر کمک‌هاى مردان است. خداوند شما را حفظ کند و شما را براى تربیت انسان‌ها که شغل انبیاء است، براى تربیت انسان‌ها که شغل انبیاء است حظ کند. سلام بر همه شما و رحمت بر همه شما.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 283
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست