responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 109

تاریخ: 11/2/58

بیان امام خمینى به مناسبت شهادت آیت الله مطهرى

بسم الله الرحمن الرحیم‌

انالله و اناالیه راجعون‌

اینجانب به اسلام و اولیاء عظیم الشان آن و به ملت اسلام و خصوصاً ملت مبارز ایران ضایعه تاسف انگیز شهید بزرگوار، متفکر و فیلسوف و فقیه عالیمقام مرحوم آقاى حاج شیخ مرتضى مطهرى قدس سره را تسلیت و تبریک عرض مى‌کنم. تسلیت در شهادت شخصى که عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجروى‌ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد و تسلیت در شهادت مردى که در اسلام شناسى و فنون مختلفه اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود. من فرزند بسیار عزیزى را از دست دادم و در سوگ او نشستم که از شخصیت‌هائى بود که حاصل عمرم محسوب مى شد. در اسلام عزیز به شهادت این فرزند برومند و عالم جاودانه ثلمه‌اى وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست. و تبریک در داشتن این شخصیت‌هاى فداکار که در زندگى و پس از آن با جلوه خود نور نورافشانى کرده و مى‌کنند. من در تربیت چنین فرزندانى که با شعاع فروزان خود مردگان را حیات مى‌بخشند و به ظلمت‌ها نور افشانند، به اسلام بزرگ، مربى انسان‌ها و به امت اسلامى تبریک مى‌گویم. من گرچه فرزند عزیزى را که پاره تنم بود از دست دادم لکن مفتخرم که چنین فرزندان فداکارى در اسلام وجود داشت و دارد. مطهرى که بر طهارت روح و قدرت‌ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود، رفت و به ملاء اعلى پیوست لکن بدخواهان بدانند که با رفتن او شخصیت اسلامى و علمى و فلسفى‌اش نمى‌رود.

ترورها نمى‌توانند شخصیت انسانى مردان اسلام را ترور کنند. آنان مى‌دانند که به خواست خداى توانا ملت ما با رفتن اشخاص بزرگ در مبارزه علیه فساد و استبداد و استعمار مصمم‌تر مى‌شوند. ملت ما راه خود را یافته و در قطع ریشه‌هاى گندیده رژیم سابق و طرفداران منحوس آن از پاى نمى‌نشینند. اسلام عزیز با فداکارى و فدایى دادن عزیزان رشد نمود. برنامه اسلام از عصر وحى تاکنون بر شهادت توام با شهامت بوده. قتال در راه خدا و راه مستضعفین در راس برنامه‌هاى اسلام است.(و مالکم لا تقاتلون فى سبیل الله والمستضعفین من الرجال و النساء والولدان).

اینان که شکست و مرگ خود را لمس نموده و با این رفتار غیرانسانى خواهند انتقام بگیرند یا به خیال خام خود مجاهدین در اسلام را بترسانند، آنها گمان نکردند که از هر موى شهیدى از ما و از



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 109
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست