responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 5  صفحه : 280

تاریخ: 22/1/58

بیانات امام خمینى در جمع کارمندان بانک‌هاى قم و کاشان

تحول در مؤسسات و ادارات دولتى امرى ضرورى براى حل مشکلات است

بسم الله الرحمن الرحیم‌

من از شما تشکر مى‌کنم که از نزدیک آمدید که با هم صحبت بکنیم و مشکلاتى که کشور ما به آن مبتلاست با هم راه حل پیدا کنیم. ما تاکنون از شماها دور بودیم و شما از ما، براى اینکه نمى‌خواستند اقشار ملت به هم نزدیک باشند و با هم تفاهم کنند. حالا بحمدالله توفیق حاصل شد که ما با شما دوستان، برادران از نزدیک تفاهم کنیم و مشکلات خودمان را در میان بگذاریم. تنها قضیه بانک نیست که در ایران به یک شکل طاغوتى در آمده است، تمام چیزهائى که، بنیادهائى که در کشور است همه اینطور است. فرهنگ، دادگسترى و سایر مؤسسات دولتى در زمان طاغوت به طورى بود که هیچ شباهتى نه به اسلام داشت و نه هیچ فایده‌اى براى کشور. باید تحول حاصل بشود. اگر همه بنیادها تحول پیدا نکند، از شکل طاغوتى به شکل توحیدى و اسلامى بیرون نیاید، ما باز به همان مسائل و به همان مشکلات مبتلا خواهیم بود و شاید خداى نخواسته بدتر هم بشود. باید همه قشرهاى مملکت در صدد اصلاح باشند، تحول باشند.

ربا در اسلام حرام است

سیستم بانکدارى به این وضعى که الان در ایران هست، این وضع، وضع طاغوتى است. ربا در اسلام حرام است، در قرآن اعلام به حرمت شده است. کسى که ربا بخورد، ربا بگیرد، در اسلام، در قرآن گفته شده است که جنگ با خدا مى‌کند. این سیستم باید متحول بشود. سیستم بانکى باید عوض بشود و ما امیدواریم که با همت همه کارمندان و کارگران اینطور مسائل حل بشود.

اگر چنانچه این مسائل حل نشود فرهنگ ما همان فرهنگ باشد، وزارتخانه‌هاى ما همان وزارتخانه باشد، افراد وزارتخانه‌ها باز همان باشد، ادارات ما باز همان ادارات باشد و مردم ما باز همان افکار را داشته باشند که در زمان طاغوت داشتند من خوف این را دارم که شکستى به ما وارد بشود که دیگر جبران نتوانیم بکنیم. باید همه با هم، همه ملکفیم. تکلیف، تکلیف خدائى است، همه مکلفیم که اسلام و کشور را نجات بدهیم.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 5  صفحه : 280
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست