responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 5  صفحه : 25

تاریخ: 14/11/57

بیانات امام خمینى در جمع کادر ادارى و اعضاى کمیته برگزارى استقبال از امام خمینى

در این مرحله حساس و پرفتنه لحظه‌اى غفلت جایز نیست

بسم الله الرحمن الرحیم‌

من نمى‌دانم چطور از عهده این مراتب این، زحمات برآیم. من خدمتى که مورد پسند باشد نکردم و من از خدا مى‌خواهم که توفیق بدهد که همه ما خدمت بکنیم به این کشور، خدمت بکنیم به احکام اسلام.

امروز روزى است که این مرحله‌اى که ما طى کردیم، به مرحله حساسى رسیده است بطورى که براى همه ما تکلیف الهى ایجاد شده است، همه ما مکلف هستیم که در این مرحله‌اى که بین موت و حیات هست که از اول تا آخر استقلال است، ما باید در آن موقع هیچ غفلت نکنیم، غفلت یک آن براى ما گران تمام مى‌شود، الان وقتى است که حیله‌ها براه افتاده است و از هر راهى مى‌خواهند ما را بازى بدهند، ملت ایران را بازى بدهند.

امروز دوباره از سر، راجع به اینکه ما مى‌خواهیم آزادى بدهیم و ما مى‌خواهیم، نمى‌دانم چه بکنیم، مهلت به ما بدهید، از این حرفهائى که همیشه شاه مى‌گفت و خدعه مى‌کرد و ما به آن گوش نکردیم، حالا نوکر شاه دارد این حرفها را مى‌زند. اینها مى‌خواهند همان قدرت را برگردانند، اینها نوکرها آمریکا هستند، اینها هستند که باز منافع آمریکا را به اسم ملیت، به اسم اسلام، به اسم قومیت، به اسم ملت، به اسم نمى‌دانم خدمتگزارى، مى‌خواهند منافع آمریکا را حفظ بکنند، مى‌خواهند منابع شما را به اجانب بدهند، مى‌خواهند شما را تحت اسارت قرار بدهند.

الان وقتى است که غفلت در آن مصادف با انتحار و خودکشى است، غفلت نباید کرد، باید این نهضت را ادامه داد، باید خیابانها را پر از جمعیت کرد، باید همه مردم آگاهانه بریزند توى خیابانها و این بنیان فاسد را از بین بردارند، چیزى دیگر از آن نمانده است جز یک حشاشه‌اى، چیز مختصرى، این هم باید با همت شما مردم مسلمان با همت ملت ایران باید این هم از میان برداشته بشود تا ما برسیم به یک حکومت اسلامى، به یک حکومت عدل، به یک حکومتى که منافع شما را، نه حکومت مى‌تواند بخورد، نه مى‌تواند به غیر بدهد، ما یک همچو حکومتى مى‌خواهیم، یک حکومت ملى و اسلامى، یک جمهورى که متکى بر راى خود مردم باشد، مردم آزادانه راى بدهند، نه مثل این 50 سال که هیچ کس در هیچ چیز آزاد نبود، نه مثل این سى و چند سال که ما به اسارتها کشیده شدیم، به زحمتها کشیده شویم،



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 5  صفحه : 25
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست