responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 5  صفحه : 217

ما مى‌خواهیم که این ایران ما تاکنون که زیر دست و پاى اجانب بوده و همه مخازن ما را بردند، همه حیثیات ما را بردند، نیروهاى ما را یا عقب راندند یا ما را نسبت به نیروهاى خودمان طورى کردند که بدبین بشویم، ما مى‌خواهیم از حالا به بعد انشاءالله ورق برگردد و ما دست آنها را کوتاه کنیم و دست ظالم‌ها را کوتاه کنیم. بحمدالله دست این ظالم کوتاه شد و البته همه مخازن ما را برد و دستش کوتاه شد و من امیدوارم که بتوانیم از چنگش بیرون بیاوریم. و عرض مى‌کنم که منتها این نکته الان باید معلوم باشد که ما تا آخر نرفتیم، باز ما نصف راه هستیم، همه ریشه‌هاى استعمار را ما بیرون نیاوردیم، استبداد الان رفته است از بین یعنى الان کسى نیست که به ما زور بگوید، به شما زور بگوید، نه دولت اسلامى زورگو هست و نه ما دیگر سازمان امنیتى داریم که از ترسش مثلا بعضى‌ها خوابشان نبرد و یا فرض کنید که شهربانى و اینها یا نظامى‌ها اینها هیچ کدام، الان همه در خدمت ملت هستند و در خدمت اسلام هستند. از اینها الحمدلله دیگر ممنون هستیم و نمى‌ترسیم ولکن استعمار باز ریشه‌هایش هست، یعنى توطئه‌هایش هست الان.

جمهورى اسلامى نوید دهنده آزادى و استقلال‌

الان در این حالى که ما مى‌خواهیم برویم رفراندم کنیم و انشاءالله بعد از دو روز دیگر رفراندم خواهد شد، در همین حال اینها توطئه دارند مى‌بینند که یا نگذارند یا یک شلوغى بکنند یا یک دزدى بکنند یا یک کارى بکنند نگذارند این کار انجام بشود. باید همه ملتفت باشید، توجه داشته باشید که این کید آنها را خنثى کنید و جوان‌هاى شما و اشخاص دیگرى که هستند در قم، در سایر بلاد باید با هم مجتمع بشوند و قرار بر این بگذارند که از صندوق‌ها و اطراف صندوق‌ها حفاظت کنند اگر چنانچه اشخاص نابابى آمدند و خواستند شلوغ کند تودهنى به آنها بزنند نگذارند که شلوغ بکنند تا انشاءالله رفراندم به طور صحیح انجام بگیرد و اگر رفراند م انشاءالله به طور صحیح انجام بگیرد، آنها عددى نیستند عدد با شماست با مسلمین است و همه جمهورى اسلامى را مى‌خواهند و من امیدوارم که جمهورى اسلامى براى ما یک نوید آزادى و استقلال بیاورد و ما انشاءالله از این قید و بندها خارج بشویم و انشاءالله ایران متحول به یک صورت دیگرى غیر از آن صورتى که تاکنون داشته است و غربزده بوده است تاکنون داشته است و تحت حمایت دیگران به قول خودشان بوده است، انشاءالله هم استقلال حقیقى پیدا بکنیم و هم آزادى انشاءالله حفظ کنیم و عمده این است که این نهضت را نگه داریم.

اینکه ما را تا اینجا آورده است این نهضت بوده است که متکى به همه مردم و بالاتر اینکه اسلامى بوده است، متکى به ایمان بوده یعنى همه مردم با هم گفتند که ما اسلام را مى‌خواهیم و ما رژیم کذا را نمى‌خواهیم. این معنا را باید حفظ کرد، اگر انشاءالله این معنا را حفظ بکنیم تا آخر خواهیم پیروز شد و اگر خداى نخواسته سستى بشود سردى بشود در این معنا، من خوف این را دارم که سردى و سسستى ماها یک وقت خداى نخواسته اوضاع برگردد و اگر خداى نخواسته برگردد، از آن



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 5  صفحه : 217
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست