responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 5  صفحه : 130

را سوزاندند، آنکه شما مى‌خواهید آن باید بشود و نه آنکه، آنهایى که از اروپا و خارج آمده‌اند مى‌خواهند، نه آنکه اعیان و اشراف مى‌خواهند، نه آنکه حقوقدان‌ها مى‌خواهند، آنکه شما مى‌خواهید میزان است، آن که خون داده باید حرفش را شنید، راى او معتبر است.

تامین آزادى در انتخاب نوع حکومت، براى همه مردم

روزنامه‌ها خودشان را اصلاح کنند، خیانت نکنند به اسلام و مسلمین، خون مظلومان ما را هدر ندهند، تبلیغات سوء را منعکس نکنند، توطئه‌ها را جلوگیرى کنند لکن همه مردم در آراء آزاد. وقت رفراندوم اعلام شد راى من حکومت جمهورى اسلامى است، جمهورى اسلامى است. هر کس و هر کس که تبعیت از اسلام دارد جمهورى اسلامى باید بخواهد لکن تمام مردم آزادند که آراء خودشان را بنویسند و بگویند، بگویند که ما رژیم سلطنتى مى‌خواهیم، بگویند که ما برگشت محمد رضا پهلوى مى‌خواهیم، آزادند بگویند که ما رژیم غربى مى‌خواهیم، جمهورى باشد لکن اسلام نباشد. این آدمى که مى‌گوید جمهورى باشد اسلام نباشد، باید پرسید که از اسلام چه دانى و چه دیدى؟ چه بدى از اسلام دیدى؟ باید به آن گفت که این اسلام است که طاغوت را قطع کرد، نه مردم. ایمان، ایمان طاغوت را قطع کرد، نه من و تو. از اسلام چه بدى دیدى؟ آن که مى‌گوید ما جمهورى دمکراتیک مى‌خواهیم یعنى جمهورى به فرم غرب، از اسلام چه بدى دیدید؟ چه مى‌دانید از اسلام؟ اسلام تامین آزادى، استقلال، عدل، اسلام شخص اول مملکتش با یکى از رعایا فرق نداشت بلکه پائین‌تر از او بود. در استفاده از مادیات. آزادى آراء در اسلام از اول بوده است در زمان ائمه ما علیهم السلام، بلکه در زمان خود پیغمبر آزاد بود، حرف‌هایشان را مى‌زدند. حجت ما داریم، ما حجت داریم، کسى که حجت دارد از آزادى بیان نمى‌ترسد لکن توطئه را اجازه نمى‌دهیم. اینها حرف ندارند توطئه مى‌کنند. ما آنها را دعوت کردیم، کسانى را وادار کردیم که دعوت کنند که اگر حرفى دارید بیایید در تلویزیون بگوئید، مباحثه مى‌کنیم با هم، تا حالا حاضر نشدند.

پشتیبانى از حوزه‌هاى علمیه و حفظ همبستگى

من از عواطف ملت ایران و از عواطف هم وطن‌هاى خودم، قمى‌ها که من قبلا گفته بودم که از قم علم منتشر مى‌شود، از قم قدرت منتشر شد، قم نمونه بود و من مفتخرم که در قم هستم. من 15 سال یاقدرى بیشتر از شما دور بودم لکن دلم اینجا بود، با شما بودم. شما غیرتمندان، شما پاک جوانان سرمشق همه شدید و الحمدالله تمام ملت ایران، سر تاسر ملت ایران با هم همصدا شدند و این قدرت الهى بود که طاغوت را شکست، این قدرت الهى بود که ابر قدرت‌ها را از بین برد و خواهد برد. ما دیگر اجازه نمى‌دهیم ابر قدرت‌ها دخالت در مملکت ما بکنند. از اختلافات دست بردارید رمز پیروزى ما اتحاد بود، همبستگى بود. از حوزه‌هاى علمیه تجلیل کنید، گوش به حرف‌هائى که میزنند و مى‌خواهند شما را از حوزه‌ها جدا کنند، از مراجع جدا کنند، گوش ندهید. اینها غرض دارند. این



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 5  صفحه : 130
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست