responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 5  صفحه : 122

مسیر انقلاب اسلامى قرار دهند.

شما خود بهتر از هر کس باید بدانید که ملت قیام کرده است تا غبار فرهنگ‌هاى استعمارى را از خود بزداید. ما باید عقاید استعمارى را با هر شکل و فرمش در نطفه خفه کنیم و ایمان مردم را که ابرقدرت‌ها را به زانو در آورد از آنان جدا نسازیم. امیدوارم نصیحت این درد چشیده را بشنوید، چنانچه این نصیحت را به آن جوانان و طبقه‌اى که در این موقع حساس موجب تفرقه مى‌شوند، مى‌کنم. من خوف آن را دارم که این تفرقه اندازى‌ها به ضرر ملت رنج دیده و زیان خود آنان تمام شود. من از روزگار سیاه اختناق و اسارت بیمناکم. من از این گرایش -هاى غربى و شرقى متاسفم. فرزندان من! به آغوش اسلام برگردید و از فرهنگ غنى اسلام بهره بردارید، گول آنانى را که جز مکیدن خون ملت‌هاى مستضعف مقصدى ندارند نخورید و از مسیر انقلاب اسلامى خارج نشوید که خیر شما و ملت شما در آن است.

11- به خواست خداوند متعال به زودى درباره شکل حکومت رفراندم خواهد شد. لازم است تذکر دهم آنچه اینجانب به آن راى میدهم جمهورى اسلامى است و آنچه ملت شریف ایران در سرتاسر کشور با فریاد از آن پشتیبانى نموده است همین (جمهورى اسلامى) راى دهند که تنها این مسیر انقلاب اسلامى است و کسانى که مخالف هستند آزاد و مختارند که اظهار مخالفت نمایند و علماء اعلام شهرستان‌ها و قراء و قصبات و خود ملت مکلفند که نگذارند کسى سلب آزادى از کسى بکند و مراقبت کنند آزادانه هر کس راى خود را بدهد.

12-باید هر چه سریعتر به وضع جنایتکاران رژیم فاسد رسیدگى شود و در دادگاه فوق‌العاده انقلابى - مردمى علناً آنان را محاکمه کرده و به مجازات برسانیم تا مردم ستمدیده ما از وضع آنان مطلع شده و مطمئن شوند افرادى که آنان را در طول دوران سیاه استبداد اذیت و آزار کرده بودند، چگونه به جزاى اعمال خود میرسند.

13- باید تمام ادارات از نخست وزیرى تا کوچکترین اداره از تجمل پرستى و اسراف و کاغذ بازى بپرهیزند و کار مردم را سریعاً انجام دهند.

البته مردم شریف مى‌دانند که وزارتخانه‌ها و ادارات در جمهورى اسلامى باید از بن تغییر کند تا از فرم غربى و سلطنتى در آمده و به صورت انسانى و اسلامى درآید.

14- من باکمال تواضع از کسانى که در ورود اینجانب با تلگراف یا نامه تفقد و لطف فرموده‌اند تشکر صمیمانه مى‌کنم و از این که به واسطه کثرت نامه‌ها و تلگرافات و اشتغال جانفرسا و کمى وقت و فرصت نتوانستم جواب بدهم عذر مى‌خواهم. من در خدمت همه هستم و طلب عفو از همگان مى کنم. خداوند متعال به اسلام و ملت اسلام عظمت و قدرت مرحمت فرماید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

روح الله الموسوى الخمینى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 5  صفحه : 122
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست