responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 4  صفحه : 94

به اسلام نمى‌شود که با هم بنشینید دعوا کنید امروز، امروز دعوا کردن انتحار است، خودکشى است، امروز اختلافات خودکشى است.

همه در زیر پرچم توحید مجتمع شوید

سلیقه تو جور نمى‌آید با مثلاً حرف فلان آدم نباید الان اختلاف ایجاد بکنى، ما همه مسلم هستیم و زیر بیرق اسلام همه مى‌خواهیم جنگ بکنیم، همه مى‌خواهیم مبارزه کنیم.

خدا مى‌داند که اگر این اجتماع درست بشود و همه شما و همه جبهه‌ها زیر این بیرق بیایند و دست از آن کارهائى که داشتند بکشند، بعد از چند روز تمام مى‌شود این مسائل. اینها حالا دارند استفاده از همین چیزها مى‌کنند، از همین حرف‌ها استفاده مى‌کنند، آن روزى که مثلاً فرض کنید که یک تظاهراتى مى‌شود، دو تا هم از خودشان یا خیر، دو تا هم آدمى که بى‌عقل است، در مى‌آید یک شعار دیگرى مى‌دهد، مقابل همه این چند میلیون جمعیت مى‌شود، این غلط است، این انحراف است، این انحراف فکرى است، این نفهمى است، این خدمت به غیر است، این خدمت به کارتر است. تو نمى‌فهمى، آنها از خدا مى‌خواهند که شما حالا همه با هم اختلاف پیدا کنید و آن بکشد براى حزب کذا، آن بکشد براى حزب کذا. دست بردارید از این حرف‌ها، همه وارد بشوید زیر یک بیرق، بیرق اسلام، اگر اسلام نباشد هیچ چیز نیستیم ما، همه ما را کلمه اسلام جمع کرده با هم، همه زیر کلمه توحید زیر پرچم توحید بیائید، وقتى که همه مجتمع شدید زیر پرچم توحید، تمام کارها اصلاح مى‌شود.

این تاسف دارد که بعد از سال‌هاى طولانى که ما زحمت کشیدیم و حرف زدیم و خطابه خواندیم و نوشتیم، باز آدم مى‌بیند که زمزمه‌اى، چند تا آدم بى‌اطلاع، جوان بى‌اطلاع، زمزمه این را مى‌کند که فلان آخوند را، فلان سید را قبول داریم اما آخوندهاى دیگر را قبول نداریم، این غلط است، من آنها را قبول دارم، من ارادتمند به آنها هستم، همه باید قبول داشته باشیم. یا مثلاً یک کسى مى‌گوید که نخیر ما دانشگاه را قبول نداریم. ما دانشگاه را قبول داریم، ما دکترها را قبول داریم، ما اطبا را قبول داریم، ما جناح‌هاى سیاسى را قبول داریم. همه باید با هم باشیم آقا امروز، زیر یک بیرق و آن بیرق لااله‌الاالله است. این یک پیامى است که من الان مى‌دهم و ان شاءالله مى‌رسد به ایران و به سایر ممالکى که بچه‌هاى ما در آنجا هستند که آقا دست بردارید از این خود پرستى و از این خودخواهى. (انما اعظمکم بواحده ان تقوموالله) قیامتان براى خدا باشد، اگر قیام براى خدا نباشد کارى از او نمى‌آید، قیامتان براى خدا باشد، نه براى هواهاى نفسانى که هر کسى بکشد طرف خودش. همه با هم مجتمع بشوید، براى خدا همه با هم مجتمع بشوید و این تشتت و اختلاف و اینها، و من از حزب کدام، من از حزب کدام، من از جبهه کذا، من از جبهه کذا هستم، اینها را دست از آن بردارید، نمى‌توانید دائماً دست بردارید، موقتاً براى خاطر خدا براى خاطر ملیت، براى خاطر کشور، براى هر چه مى‌خواهید حساب بکنید، موقتاً دست بردارید تا این بساط کنده بشود، این بساط قلدرى و آدمکشى و زیر پا کردن همه حقوق از بین برود، این مرد جانى از بین برود که دارد الان مردم را قتل عام مى‌کند،



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 4  صفحه : 94
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست