responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 4  صفحه : 37

تاریخ: 16/9/57

مصاحبه امام خمینى با مفسر لوس آنجلس تایمز آمریکا

حضرت آیت الله! از اینکه به من این فرصت را براى مصاحبه داده‌اید تشکر مى‌کنم. سؤال: شکل دولت اسلامى که شما براى آینده در نظر دارید چگونه است و آیا این یک شکلى است درسوسیالیزم اسلامى و آیا دولت اسلامى شما، چگونه مى‌خواهد یک کشور صنعتى نوین را اداره بکند؟

جواب: اما شکل حکومت ما جمهورى اسلامى است، جمهورى به معناى اینکه متکى بر آراء اکثریت است و اسلامى براى اینکه متکى به قانون اسلام است و دیگر حکومت‌ها اینطور نیستند که تکیه بر قانون اسلام داشته باشند. اما اداره مملکت، کارشناسانى هستند که الان در انزوا هستند و در زمان حکومت شاه، از باب اینکه انسان‌هایى امین بوده‌اند، از صحنه برکنار مانده‌اند آنها، از باب اینکه با شاه نمى‌خواستند همراهى بکنند، اینها کارشناسانى هستند که کار را انجام خواهند داد.

سؤال: حضرت آیت الله! آیا شما علاقه‌اى یا اهمیتى به همکارى با عناصر مارکسیستى مى‌دهید؟ و آیا بین هدف‌هاى جنبش شما و مارکسیست‌ها هیچ سازگارى وجود دارد؟ و آیا نسبت به مقاصد شوروى در ایران نگران هستید؟

جواب: هدف‌هاى ما با هدف‌هاى آنها مختلف است، ما متکى بر اسلام هستیم و بر توحید و آنها مخالف با هر دوى آنها هستند، احکام ما احکام اسلام است و آنها اسلام را نمى‌پذیرند و لذا ما به آنها نه تنها علاقه‌مند نیستیم که همکارى نداریم و نخواهیم داشت. اما راجع به شوروى، نه، ما نگرانى نداریم براى اینکه ملتى که خودش سرپاى خودش زندگى مى‌کند، کسى نمى‌تواند در امور آن دخالت کند.

سؤال: حضرت آیت‌الله! درگزارش‌هاى مطبوعاتى آمده است که دولتهاى لیبى و جبهه ملى آزادیبخش فلسطین حرکت‌هاى ضد شاه را در ایران تقویت مالى مى‌کنند. ممکن است



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 4  صفحه : 37
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست