responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 4  صفحه : 235

تاریخ: 26/10/57

پیام امام خمینى به ملت مسلمان ایران به مناسبت فرا رسیدن اربعین

بسم الله الرحمن الرحیم

اربعین سید مظلومان و سرور شهیدان صلوات الله و سلامه علیه رسید و برملت رشید و آگاه ما اربعین‌هاى سودمندى گذشت. ما در این سال به دنبال بیش از 50 سال سلطنت غاصبانه سلسله پهلوى با چه مصیبت هائى و بى‌فرهنگى‌هاى خانمانسوزى مواجه بوده‌ایم، سال‌هائى بس تلخ و رنج‌آورتر دراین 50سال و تلخ‌تر و رنج‌آورتر در این یکى دو سال اخیر که ملت شجاع ما را علیه استبداد و استعمار به حرکت درآورد.

امسال اربعین امام امت در خلال اربعین‌هاى پیروان و شیعیان آن بزرگمرد اسلام واقع شده و گوئى خون شهیدان ما امتداد خون پاک شهیدان کربلاست و اربعین اخیر برادران ما، بازتاب اربعین آن دلاوران مى‌باشد. خون طاهر آنان به حکومت طاغوتى یزید خاتمه داد و خون پاک اینان سلطنت طاغوتى را به هم پیچید. اربعین امسال استثنائى و نمونه است، راهپیمائى و تظاهرات پرشور در این اربعین، وظیفه شرعى و ملى است.

ملت بزرگ در سراسر ایران با راهپیمائى و تظاهرات خود، این نظام را دفن مى‌کند و مخالفت خود را با شوراى سلطنت غیرقانونى اعلام مى‌نماید و پشتیبانى خود را براى چندمین بار از جمهورى اسلامى اعلام مى‌کند.

لازم است توجه ملت دلیر ایران را به مطالبى چند جلب نمایم:

1- از قرار اطلاع، مامورین دولت شب‌ها گندم انبارها و سیلوها را با کامیون مى‌برند و مى‌خواهند قحطى مصنوعى بوجود آورند، وظیفه حتمى مردم تهران و شهرستان هاست که از این عمل شدیداً جلوگیرى کنند و عده‌اى از معتمدین را به نظارت بگمارند که این عمل غیر انسانى دولت را خنثى کنند. غفلت از این امر مسوولیت شرعى دارد.

2- از قرار اطلاع، دولت آمریکا در صدد است که اسلحه و مهماتى را که در ایران است و در مقابل نفت به مردم ایران تحمیل کرده است، یا به سرقت ببرد (اگر تاکنون نبرده باشد، چنانچه بعضى از خبرگزارى‌ها افشاء کرده‌اند) و یا منفجر کند، بر افسران و درجه داران ارتش و سایر نیروهاى سه گانه است که از آن جلوگیرى کنند و بر ملت است که با ارتش در این امر همکارى کنند و نگذارند بیش از این مال ملت را نابود و یا چپاول کنند. افسران محترم بدانند که مسامحه در این امر خیانت به کشور و



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 4  صفحه : 235
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست