responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 4  صفحه : 227

سالوسى. شاه را اگر هست او را بگیرند، بکشند او را، او را ردش کنند، اموال شاه را بگویند مى‌دهیم به ملت، اذان‌ها را توى ماذنه‌ها بلند کنند عرض مى‌کنم که مجالس دعا و اینها را راه بیندازند. این هم یک راهى است که با سالوسى بخواهند این ملت را بازى بدهند و آمریکا را تسلطش را بر ما حفظ کنند و اگر شاه هم محفوظ ماند، بعد از اینکه آتش خاموش شد، یا برگردانند یا یک مهره دیگر به جاى او کارهاى او را انجام دهد یعنى نوکر آمریکا باشد و باز همان بساط که نفت را ببرند و پایگاه برایشان درست بکنند، منافع ملت را از بین ببرند.

با اتکال به خدا و حفظ شکیبائى نهضت اسلامى را ادامه دهید

ملت این را هم باید ملتفت باشد که همه این نقشه‌ها که احتمال مى‌رود پیش بیاید، باید مهیا و مجهز باشد ملت براى جواب گفتن از این، براى خنثى کردن این شیطنت‌ها و ملت نترسد از هیچ چیز. الان ملت به جایى رسیده که توجه تمام دنیا را به خودش جلب کرده، یک آبرویى ملت ایران در دنیا تحصیل کرده است.

من توجه دارم که از همه اطراف دارند ثناى اینها را مى گویند و به من مى‌فرستند و پیش من مى‌فرستند. از هر جا که ملاحظه مى‌کنید، از آمریکا گرفته تا دولت‌هاى عربى تا سایر دول. این مسائل پیش آنها جز یک معجزه‌اى کانه هست و به نظر من هم مطلب، مطلب الهى است، نه یک مطلب بشرى. دست خدا با شماست. ملت ایران! نترسید از چیزى، اگر دست خدا نبود ممکن نبود بشر بتواند بچه اینقدرى را تا پیرمرد 80 ساله، به یک راه ببرد، نمى‌شود این با دست بشر باشد خداست همراه شما، از چه مى‌ترسید؟ تمام قوا در مقابل خداى تبارک و تعالى هیچ است. اعتماد کنید به خداى تبارک و تعالى و نهضت‌تان را ادامه بدهید و تظاهرات خودتان را ادامه بدهید و از هیچ نترسید، اعتصاباتتان را ادامه بدهید، نزدیک است انشاءالله فرج، نترسید قوى باشید، صبر داشته باشید، پیغمبر اکرم تمام عمرش در زحمت بود، تمام عمرش. نمى‌توانید در تاریخ پیغمبر پیدا کنید که یک ماه ایشان راحت نشسته باشند، تمامش زحمت شما را کشیده است، الان دینش دست شماست و مى‌خواهند از بین ببرند، برماست که باید نگه داریم. ذخائر اسلام را دارند مى‌برند، برماست که حفظش کنیم. نترسید، قوى باشید، صبور باشید، از پیغمبر اسلام یاد بگیرید، 13 سال آنقدر معذب بود در مکه و باقیش هم همه‌اش به جنگ و جدال و به دفع اشخاص ظالم مشغول بود، ما حالا یک مدت کمى است که این کارها را داریم مى‌کنیم، از چى مى‌ترسیم ما؟ ما اگر کشته بشویم انشاءالله بهشت مى‌رویم اگر بکشیم هم به بهشت میرویم. این منطق اسلام است براى اینکه براى حق کار مى‌کند. نمى‌خواهیم ما که یک دنیا برایمان باشد. ما مى‌خواهیم حق را پابرجا کنیم، ما مى‌خواهیم عدالت درست بکنیم، نه این عدالت اجتماعى که آقاى شاه مى‌فرمایند که تمام اموال مردم را ببرند بعد بگویند عدالت اجتماعى اسلام!! انشاءالله خداوند همه شما را حفظ کند، موفق باشید. انشاءالله خداوند ملت ایران را پیروز کند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 4  صفحه : 227
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست