responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 4  صفحه : 196

تاریخ: 20/10/57

پیام امام خمینى به ملت ایران

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و تحیت به عموم ملت ایران ایدهم الله تعالى. مطالبى از ایران مى‌رسد که از توطئه‌اى خطرناک حکایت مى‌کند. گفته مى‌شود اعلامیه‌هاى بدون امضاء در تهران و شهرستان‌ها منتشر مى‌شود و اشخاص بسیارى را به اسم ساواکى و یا عمال شاه تهدید به قتل مى‌کنند و خانه‌هایى را با همین بهانه‌ها سوزانده و به زن و فرزندان آنان اهانت نموده و آزار داده‌اند. به طورى که از ایران اطلاع داده‌اند اعمالى برخلاف اسلام و انصاف بدون رعایت حقوق شرعى انجام مى‌گیرد که شاهد بر آن است که دست‌هاى ناپاکى در کار است که با هرج و مرج و ایجاد رعب و وحشت نهضت مقدس اسلامى را متهم نموده و خداى نکرده به شکست بکشند. ملت محترم ایران باید بداند که دیانت مقدس اسلام جان و مال انسان‌ها را محترم شمرده و تجاوز به آن را از محرمات عظیمه مى‌داند و کسانى که دست به این نحو جنایات زده و موجب ارعاب مردم مى‌شوند به نظر مى‌رسد از جناح‌هاى منحرفى باشند که مى خواهند در پناه هرج و مرج، یا شاه را حفظ کنند و یا کشور را با ایجاد کودتاى نظامى به تباهى بکشند.

مردم مسلمان ایران در مبارزات بحق خود از این روش‌هاى غیر انسانى استفاده نمى‌کنند و موظف شرعى هستند که به اعلامیه‌هاى مشتمل بر قتل و غارت و اعلامیه‌هاى بى‌امضاء به هیچ وجه ترتیب اثر ندهند و از اشخاصى که مى‌خواهند به خانه‌هاى مردم تجاوز کنند و آتش سوزى نمایند جلوگیرى نمایند که به نظر مى‌رسد توطئه‌اى در دست اجراست که باید از آن جلوگیرى کرد.

ملت شریف در تهران و شهرستان‌ها و قصبات به راهپیمائى و تظاهرات و اعتصابات خود ادامه دهند تا این توطئه با رفتن شاه خنثى شود.

بر حضرات علماى اعلام ایران است که مردم را با اطلاعیه‌ها بیدار کنند و آنان را به وظایف شرعیه خود آگاه نمایند که مجازات اشخاص جنایتکار و مجرم بعد از اثبات جنایات با محاکم صالحه است، نه با اشخاص متعارف. از خداوند تعالى قطع دست جنایتکاران را خواستارم.

والسلام علیکم ورحمه الله

روح الله الموسوى الخمینى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 4  صفحه : 196
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست