responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 4  صفحه : 156

ازشان گرفت اینها را، من اگر دستم مى‌رسید نمى‌گذاشتم این مردیکه برود، باید باشد حساب پس بدهد. دارى کجا مى‌روى؟ پول‌ها را برداشتى رفتى؟

ما ارتش لازم داریم، احترام به ارتش مى‌گذاریم، ما طبقه جوان ارتش را، صاحب منصبان جوان ارتش را برایشان احترام قائل هستیم، در طبقه بالاتر هم اگر چنانچه یک صاحب منصب یا چند صاحب منصب صحیح پیدا شد آنها هم محترمند. ما با آنهائى که دزدى کردند مخالفیم. در قشرهاى دولتى ما به همه قشرهاى دولتى احترام قائل هستیم، اگر در بین آنها یکى، دو تا پیدا شد که فاسدند، فاسدها باید بروند، تصفیه باید بشوند و الا مملکت نظام لازم دارد، مملکت اداره لازم دارد، وزارتخانه لازم دارد، همه اینها را لازم دارد اما نه اینطورى که حالا دارند درست مى‌کنند.

دولت معرفى شده از طرف شاه خائن و مجلس آمریکائى غیر قانونى است

الان ما با این دولت مخالفیم براى اینکه این دولت غیر قانونى است چون شاه معرفى کرده و غیر قانونى است و مجلسین معرفى کرده‌اند یا مى‌کنند و هر دو تایشان غیر قانونى هستند. مجلس، مجلس ملت نیست. مجلس، مجلس شاه است یا مجلس آمریکاست. ما این دولت را دولت خائن مى‌دانیم براى اینکه بالاتر خیانت این است که مجلس را فاسد بداند و معذلک از آن راى اعتماد بگیرد، این خیانت به ملت است راى اعتماد ایشان مى‌گیرد از کسى که ملت هیچ اطلاع ندارد از وکالت اینها (این را دیگر هیچ کس نمى‌تواند انکار کند) و امر به تشکیل کابینه را از کسى مى‌گیرد که ملت یک سال است که داد مى‌زند (مرگ بر این آدم) و دارد با قلدرى با مردم رفتار مى‌کند. یک همچو دولتى، دولت باطل است و هر کس و هر مقام موافقت با این دولت بکند خائن است بر ملت ما و به حسب حکم الهى هم فاسق و کار حرام کرده، هر کس مى‌خواهد باشد. و شما آقایان که در خارج هستید این مطلب را باید برسانید به همه جا که (ملت ایران همه دارند این را مى‌گویند، من نمى‌گویم این را، شما هم جزء ملت هستید، شما هم همه این معنا را قبول دارید) یک همچو حکومت تحمیلى که شاه آورده و این هم مى‌خواهد شاه را نگه دارد و تصریح مى‌کند که شاه باید برگردد به ایران، همچو حکومت خائن به ملت ماست و باید برود. انشاءالله همه موفق باشید.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 4  صفحه : 156
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست