responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 3  صفحه : 225

تاریخ: 1/9/57

پیام امام خمینى به ملت شجاع ایران به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

محرم ماه پیروزى خون بر شمشیر

بسم الله الرحمن الرحیم

با حلول ماه محرم، ماه حماسه و شجاعت و فداکارى آغاز شد، ماهى که خون بر شمشیر پیروز شد، ماهى که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم و داغ باطله بر جبهه ستمکاران و حکومت‌هاى شیطانى زد، ماهى که به نسل‌ها در طول تاریخ، راه پیروزى بر سرنیزه را آموخت، ماهى که شکست ابرقدرت‌ها را در مقابل کلمه حق به ثبت رساند، ماهى که امام مسلمین، راه مبارزه با ستمکاران تاریخ را به ما آموخت، ماهى که باید مشت گره کرده آزادیخواهان و استقلال طلبان و حق‌گویان بر تانک‌ها و مسلسل‌ها و جنود ابلیس غلبه کند و کلمه حق، باطل را محو نماید. امام مسلمین به ما آموخت که در حالى که ستمگر زمان بر مسلمین حکومت جابرانه مى‌کند، در مقابل او اگر چه قواى شما ناهماهنگ باشد بپا خیزید و استنکار کنید، اگر کیان اسلام را در خطر دیدید، فداکارى کنید و خون نثار نمائید.

بر عموم است که با دولت نظامى مخالفت کنند

امروز رژیم شاه حکومت جائرانه بر ملت مستضعف مى‌کند و برخلاف شرع اسلام و خواست ملت که در سراسر ایران علیه او قیام نموده‌اند مقام حکومت را اشغال نموده و مصالح عالیه مسلمین و احکام اسلام را به نفع سلطه شیطانى خود و اربابان مفتخوارش به نابودى کشیده است. بر عموم ملت بپا خاسته است که با تمام قدرت مخالفت خود را با شاه، گسترش و ادامه دهند و او را از سلطه خطرناکش به زیر کشند.

دولت نظامى، دولت یاغى و برخلاف قانون و شرع است و بر عموم است که با آن مخالفت کنند و از اعانت به آن احتراز نمایند و از دادن مالیات و آنچه به این دستگاه ظلم و طغیان کمک مى‌کند سرپیچى نمایند و بر کارمندان و کارکنان شرکت نفت است که از خروج این ثروت حیاتبخش جلوگیرى نمایند. آیا کارگران و کارمندان مى‌دانند که اسلحه‌اى که سینه جوانان عزیز ما را مى‌شکافد و زنان و مردان و کودکان ما را به خاک و خون کشد، از پول همین نفتى است که با زحمت جانفرساى آنان خارج مى‌شود؟ آیا آنان میدانند که قسمت مهم نفت اسرائیل، دشمن سرسخت اسلام و غاصب حقوق مسلمین را شاه تامین مى‌کند؟ اگر دولت یاغى با فشار به کارکنان نفت بخواهد این خیانت را ادامه



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 3  صفحه : 225
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست