responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 3  صفحه : 130

قضیه جشن‌ها و بساط اینجاى او هم، هیاهوى اینجاى او هم در همان وقتى بوده که ما بودیم هر دوى آنها را، وضع اینطورى است که طرفین قضیه را باید عرض مى‌کنم که براى آن جشن بگیریم و پایکوبى کنیم که اعلیحضرت آنجا آنطور کردند و اینجااینطور کردند. مى‌گویند نشده است؟ خوب، شده است منتهى مى‌گویند خوب شده است. خوب شده یعنى چه؟ یعنى اینکه این آشپز مثلاً سفارت آمریکا، آن کاسب خیابان مثلاً فلان جا که آمریکایى است، اگر این یک شخص محترمى، یک شخص عالیمقامى، یک فیلسوفى، یک عالمى، یک کسى را بگیرد زیر، عمداً هم بگیرد زیر، دولت ایران حق ندارد، هیچ حق ندارد که این را بخواهد، این باید رجوع شود به سفارت، سفارت خودشان بلدند چه بکنند.

معنى اثباتش این است که (ایشان براى آن آنقدر چیز کردند و آن شخصى هم که در مجلس آورد آنقدر براى آن نوحه خوانى کرد) هر فردى از افراد آمریکائى در اینجا مصون است، کسى حق ندارد، دادگسترى حق ندارد که اگر این کارى کرد بخواهد او را عرض بکنم که ارتش حق ندارد در این امر دخالت کند، هیچ کس حق ندارد در این امر دخالت کند، این باید مستقیماً در پیش خود آمریکائى‌ها و در سفارتخانه یا در فرض کنید که خود مملکت آمریکا این قضیه باید حل بشود، آن هم که معلوم است راه حلش چیست. این را مى‌گویند که یک چیز خوبى است؟! خیلى خوب واقع شده که مصونند اینها و عرض مى‌کنم که هیچ کس حق ندارد به آنها چیزى بکند اما اگر شخص اول این مملکت (هر کس هست، هر زهرمارى اگر هست به اصطلاح شما) اگر چنانچه یک فراشى از آنها را زیر بگیرد این باید محاکمه بشود؟! از آن طرف هیچ شما حق ندارید انتقاد کنید اما از آن طرف خیر باید محاکمه بشود. خوب این را مى‌گویند که یک چیز خوبى است؟! و آن کسى که مى‌گوید نظام شاهنشاهى ایشان باید باقى بماند و شاه باید باشد و سلطنت بکند و چطور، مى‌گوید این وضع تا حالا خوب بوده و باید شاه باشد؟! یا خیر این وضع را قبول ندارد و مى‌گوید نه این وضع خوب نیست؟ اگر مى‌گوید خوب است این وضع، خوب یک چیز بنویسد امضا کند که: (این وضع را ما قبول داریم، خیلى هم خوب است، یک فراشى از آنها را اگر ما اذیت کردیم باید آنطور بشود، یک کس بزرگى از ما را اگر چه کردند آنها نباید در آنها چه بشود.) این هم گمان ندارم که یک آدم، یک انسانى بتواند بنویسد.

بله اینکه بعضى از اینها اصلاً از وضع انسانیت خارج شدند مثل خود اعلیحضرت که اصلاً روح انسانیت از او رفته است، یک روح دیگرى است الان در او، نه ورح انسان، لهذا حرف‌ها هم همین طورى چرت و پرت خیلى گفته مى‌شود، مى‌گوید. این هم که کسى نمى‌تواند اینطور بگوید.

التزام رژیم براى انجام ماموریتى از طرف اجانب!!

پس این طرف صفحه را که ما نگاه مى‌کنیم که قضیه رفتن ایشان است، از این راه که نمى‌توانید بگوئید که نه، این کارها همه خوب است، تا حالا هر چه واقع شده، فرهنگ ما عقب است خوب است، اقتصاد ما شکست خورده است و انگل است خوب است، نظام ما تحت نظارت - عرض مى‌کنم که -



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 3  صفحه : 130
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست