responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 61

تاریخ: 8/10/67

پیام به اعضاى مجمع تشخیص مصلحت

بسم الله الرحمن الرحیم‌

خدمت حضرات آقایان اعضاى محترم مجمع تشخیص مصلحت دامت افاضاتهم با سلام و دعا و آرزوى موفقیت براى آن مجمع محترم از آن جا که وضعیت جنگ به صورتى درآمده است که هیچ مسأله‌اى آن چنان فوریتى ندارد که بدون طرح در مجلس و نظارت شوراى محترم نگهبان، مستقیماً در آن مجمع طرح گردد، لازم دیدم نکاتى را متذکر شوم:

1 - آنچه تاکنون در مجمع تصویب شده است، مادام المصلحه به قوت خود باقى است.

2 - آنچه در دست تصویب است، اختیار آن با خود مجمع است که در صورت صلاحدید تصویب مى‌نمایند.

3 - پس از آن، تنها در مواقعى که بین مجلس و شوراى نگهبان اختلاف است، به همان صورتى که در آئین نامه مصوب آن مجمع طرح شده بود عمل گردد.

البته ماده 5 به همان صورتى که اصلاح کرده بودم - جلسه با 7 نفر رسمیت پیدا مى‌کند - باقى باشد و ماده 10 بدین صورت اصلاح گردد: کلمه مجدداً حذف گردد و به جاى آن تنها یکبار گذارده شود.

تذکرى پدرانه به اعضاى عزیز شوراى نگهبان مى‌دهم که خودشان قبل از این گیرها، مصلحت نظام را در نظر بگیرند، چرا که یکى از مسائل بسیار مهم در دنیاى پرآشوب کنونى، نقش زمان و مکان در اجتهاد و نوع تصمیم‌گیرى‌ها است. حکومت، فلسفه عملى برخورد با شرک و کفر و معضلات داخلى و خارجى را تعیین مى‌کند. و این بحث‌هاى طلبگى مدارس که در چارچوب تئورى‌ها است، نه تنها قابل حل نیست که ما را به بن بست‌هایى مى‌کشاند که منجر به نقض ظاهرى قانون اساسى مى‌گردد.

شما در عین این که باید تمام توان خودتان را بگذارید که خلاف شرعى صورت نگیرد - و خدا آن روز را نیاورد - باید تمام سعى خودتان را بنمایید که خداى ناکرده اسلام در پیچ و خم‌هاى اقتصادى، نظامى، اجتماعى و سیاسى متهم به عدم قدرت اداره جهان نگردد. خداوند به همه اعضاى محترم مجمع تشخیص مصلحت توفیق دهد تا هر چه بهتر به اسلام خدمت کنید.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 61
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست