responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 5

هم گذاشتند و به ما حمله کردند. بدون این که این ملت همراهى کند ما نمى‌توانستیم کارى بکنیم. هر چى داریم از اینهاست و هر چى هست مال اینهاست، دولت عامل اینهاست، قوه قضاییه عامل اینهاست، قوه اجراییه عامل اینهاست، قوه مقننه عامل اینهاست. ادا تکلیف باید بکنند، شرکت بدهند مردم را در همه امور. همان طور که با شرکت مردم در این جنگ، شما بحمدالله پیروز شدید و پیروزتر هم خواهید شد، با شرکت اینها شما مى‌توانید اداره کنید این کشور را. مردم را در امور شرکت بدهید، در تجارت شرکت بدهید، در همه امور شرکت بدهید، مردم را در فرهنگ شرکت بدهید، مدارسى که مردم مى‌خواهند درست کنند کارشکنى نکنید برایشان، البته نظارت لازم است، انتقاد هم لازم است لکن کارشکنى نکنید.

تکلیف است براى همه ما که این جمهورى که به این جا رسیده است تا آخر حفظ کنیم‌

بین خودتان برادر باشید، حفظ کنید این برادرى را، با حفظ برادرى شما به این جا رسیدید و با حفظ برادرى باید جلو بروید. اگر خداى نخواسته خللى حاصل بشود، در این برادرى، چه در خود تهران، چه در خارج تهران، هر جا باشد، چه بین روحانیون، چه بین مردم، چه بین جناح‌هایى که هستند، اگر خداى نخواسته یک وقت یک خللى واقع بشود شکست همراه اوست. شما فکر این را بکنید که حافظ اسلامید، نه حافظ خود. شما باید حفظ اسلام را بکنید، آن هم نه در زمان خود، همان طورى که انبیاء عظام دنبال این بودند که بعد از خودشان تا آخر حافظ باشند، تکلیف است براى همه ما که ما این جمهورى که به این جا رسیده است تا آخر حفظ کنیم. تا آخر حفظ کردن این است که هر روز محکم کنیم برادرى خودمان را، سر اغراض جزییه که زود مى‌گذرد، لطمه‌اى خداى نخواسته به اسلام وارد نکنیم، لطمه‌اى به جمهورى اسلام وارد نکنیم. اشکال اگر هست به من و دیگران، اشکال را باید گفت لکن نباید تضعیف کرد دولت را، نباید تضعیف کرد قوه مقننه را، قوه قضاییه را، روحانیت را. اینها جرم است، اینها گناه نابخشودنى است. شما توجه باید بکنید. ملت ما توجه بکنند که یک ملت با هم هیچ قوه‌اى بر آنها غلبه نخواهد کرد، هیچ قوه‌اى نمى‌تواند بر یک ملتى که همراه هم هستند و با هم هستند، هیچ قدرتى نمى‌تواند با او مقابله کند و لهذا شیاطین در پى این هستند که از این راه پیش بروند که بین جناح‌ها اختلافى ایجاد کنند. اعتنا نکنید به این شیاطین، در شهرها اعتنا نکنند آقایان به شیاطینى که مى‌خواهند اختلاف ایجاد کنند.

حفظ اسلام به حفظ وحدت است‌

قوى باشید و پشت هم باشید، دولت و ملت با هم باشد، ملت پشتیبان دولت در امور باشد، دولت خدمتگزار ملت باشد در امور، شرکت بدهند مردم را در همه امور. دانشگاه‌ها باید مردم در آن دخالت داشته باشند، مردم خودشان به طور آزاد باید دانشگاه داشته باشند، منتها دولت نظارت باید بکند. نظارت دولت حتمى است لکن این طور نباشد که خیال کنید که / خود ملت / خود دولت مى‌تواند همه این



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 5
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست