responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 241

عزت و افتخار مردم تبلیغات مسموم خویش را آغاز نمایند که انشاءالله ملت عزیز ما با بصیرت و هشیارى جواب همه فتنه‌ها را خواهد داد.

من باز مى‌گویم که قبول این مسأله براى من از زهر کشنده‌تر است ولى راضى به رضاى خدایم و براى رضایت او این جرعه را نوشیدم. و نکته‌اى که تذکر آن لازم است این است که در قبول این قطعنامه فقط مسؤولین کشور ایران به اتکاء خود تصمیم گرفته‌اند و کسى و کشورى در این امر مداخله نداشته است.

مردم عزیز و شریف ایران! من فرد فرد شما را چون فرزندان خویش مى‌دانم و شما مى‌دانید که من به شما عشق مى‌ورزم و شما را مى‌شناسم، شما هم مرا مى‌شناسید، در شرایط کنونى آنچه موجب امر شد، تکلیف الهى‌ام بود. شما مى‌دانید که من با شما پیمان بسته بودم که تا آخرین قطره خون و آخرین نفس بجنگیم، اما تصمیم امروز فقط براى تشخیص مصلحت بود و تنها به امید رحمت و رضاى او از هر آنچه گذشتم و اگر آبرویى داشته‌ام با خدا معامله کرده‌ام.

عزیزانم! شما مى‌دانید که تلاش کرده‌ام که راحتى خود را بر رضایت حق و راحتى شما مقدم ندارم. خداوندا! تو مى‌دانى که ما سر سازش با کفر را نداریم. خداوندا! تو مى‌دانى که استکبار و آمریکاى جهانخوار گل‌هاى باغ رسالت تو را پرپر نمودند. خداوندا! در جهان ظلم و ستم و بیداد، همه تکیه‌گاه ما تویى و ما تنهاى تنهاییم و غیر از تو کسى را نمى شناسیم و غیر از تو نخواسته‌ایم که کسى را بشناسیم، ما را یارى کن که تو بهترین یارى کنندگانى. خداوندا! تلخى این روزها را به شیرینى فرج حضرت بقیه‌الله - ارواحنا لتراب مقدمه الفداء - و رسیدن به خودت جبران فرما.

فرزندان انقلابى‌ام! اى کسانى که لحظه‌اى حاضر نیستید که از غرور مقدستان دست بردارید! شما بدانید که لحظه‌لحظه عمر من در راه عشق مقدس خدمت به شما مى‌گذرد. مى‌دانم که به شما سخت گذرد ولى مگر به پدر پیر شما سخت نمى‌گذرد؟ مى‌دانم که شهات شیرین‌تر از عسل در پیش شماست، مگر براى این خادمتان این گونه نیست؟ ولى تحمل کنید که خدا با صابران است، بغض و کینه انقلابى تان را در سینه‌ها نگه دارید، با غضب و خشم بر دشمنانتان بنگرید و بدانید که پیروزى از آن شماست. و تأکید مى‌کنم که گمان نکنید که من در جریان کار جنگ و مسؤولان آن نیستم. مسؤولین مورد اعتماد من مى‌باشند، آنها را از این تصمیمى که گرفته‌اند شماتت نکنید که براى آنان نیز چنین پیشنهادى سخت و ناگوار بوده است، که انشاءالله خداوند همه ما را موفق به خدمت و رضایت خود فرماید.

من در این جا به جوانان عزیز کشورمان، به این سرمایه‌ها و ذخیره‌هاى عظیم الهى و به این گل‌هاى معطر و نوشکفته جهان اسلام سفارش مى‌کنم که قدر و قیمت لحظات شیرین زندگى خود را بدانید و خودتان را براى یک مبارزه علمى و عملى بزرگ تا رسیدن به اهداف عالى انقلاب اسلامى آماده کنید. و من به همه مسؤولین و دست‌اندرکاران سفارش مى‌کنم که به هر شکل ممکن وسایل ارتقاء اخلاقى و اعتقادى و علمى و هنرى جوانان را فراهم سازید و آنان را تا مرز رسیدن به بهترین ارزش‌ها



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 241
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست