responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 237

همه مى‌دانند که ما شروع کننده جنگ نبوده‌ایم، ما براى حفظ موجودیت اسلام در جهان تنها از خود دفاع کرده‌ایم و این ملت مظلوم ایران است که همواره مورد حمله جهانخواران بوده است، و استکبار از همه کمینگاه‌هاى سیاسى و نظامى و فرهنگى و اقتصادى خود به ما حمله کرده است. انقلاب اسلامى ما تاکنون کمینگاه شیطان و دام صیادان را به ملت‌ها نشان داده است. جهانخواران و سرمایه‌داران و وابستگان آنان توقع دارند که ما شکسته شدن نونهالان و به چاه افتادن مظلومان را نظاره کنیم و هشدار ندهیم، و حال آن که این وظیفه اولیه ما و انقلاب اسلامى ماست که در سراسر جهان صلا زنیم که اى خواب رفتگان! اى غفلت زدگان! بیدار شوید و به اطراف خود نگاه کنید که در کنار لانه‌هاى گرگ، منزل گرفته‌اید. برخیزید که این جا جاى خواب نیست! و نیز فریاد کشیم! سریعاً قیام کنید که جهان ایمن از صیاد نیست! آمریکا و شوروى در کمین نشسته‌اند و تا نابودى کاملتان از شما دست بر نخواهند داشت. راستى اگر بسیج جهانى مسلمین تشکیل شده بود، کسى جرات این همه جسارت و شرارت را با فرزندان معنوى رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم داشت؟

امروز یکى از افتخارات بزرگ ملت ما این است که در برابر بزرگترین نمایش قدرت و آرایش ناوهاى جنگى آمریکا و اروپا در خلیج فارس صف آرایى نمود. و این جانب به نظام‌هاى آمریکایى و اروپایى اخطار مى‌کنم که تا دیر نشده و در باتلاق مرگ فرو نرفته‌اید از خلیج فارس بیرون روید، و همیشه این گونه نیست که هواپیماهاى مسافربرى ما توسط ناوهاى جنگى شما سرنگون شود، که ممکن است فرزندان انقلاب ناوهاى جنگى شما را به قعر آب‌هاى خلیج فارس بفرستند.

به دولت‌ها و حکومت‌هاى منطقه خصوصاً به عربستان و کویت مى‌گویم که همه شما در ماجراجویى‌ها و جنایاتى که آمریکا مى‌آفریند شریک جرم خواهید بود، و ما تا به حال از این که همه منطقه در کام آتش و خون و بى‌ثباتى کامل غوطه‌ور نشود، دست به عملى نزده‌ایم، ولى حرکات جنون‌آمیز ریگان مطمئناً حوادث غیر منتظره و عواقب خطرناکى را بر همه تحمیل مى‌کند. شما اطمینان داشته باشید که در این برگ جدید بازنده‌اید، خودتان و کشور و مردم اسلامى را در برابر آمریکا این قدر ذلیل و ناتوان نکنید، اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

بحمدالله از برکت انقلاب اسلامى ایران دریچه‌هاى نور و امید به روى همه مسلمانان جهان باز شده است و مى‌رود تا رعد و برق حوادث آن، رگبار مرگ و نابودى را بر سر همه مستکبران فرو ریزد. نکته مهمى که همه ما باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم، این است که دشمنان ما و جهانخواران تا کى و تا کجا ما را تحمل مى‌کنند و تا چه مرزى استقلال و آزادى ما را قبول دارند. به یقین آنان مرزى جز عدول از همه هویت‌ها و ارزش‌هاى معنوى و الهى مان نمى شناسند، به گفته قرآن کریم هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما بر نمى دارند مگر این که شما را از دین‌تان برگردانند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیست‌ها و آمریکا و شوروى در تعقیب‌مان خواهند بود تا هویت دینى و شرافت مکتبى‌مان را لکه‌دار نمایند. بعضى مغرضین ما را به اعمال سیاسى نفرت و کینه‌توزى در مجامع جهانى توصیف و مورد شماتت قرار مى‌دهند و با دلسوزى‌هاى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 237
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست