responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 178

نمى‌دانند که این قدرت خداست و رنج‌شان از همین معناست.

اگر ملت به همین وضع پیش برود مطمئن باشید که پرتوش همه عالم را خواهد گرفت

و ما باید این معنا را باور کنیم که ما از عنایت حق است که از هیچ به این جا رسیدیم و از عنایات حق است که ما توانستیم این مملکت را، یعنى ملت توانست، من که چیزى نیستم، توانست این ملت، این ملت را از زیر یوغ ستمشاهى و بدتر از او، یوغ آمریکا و شوروى و امثال اینها بیرون بیاورد. سابقه ندارد که یک ملتى سر پاى خودش بایستد و بگوید نه این و نه آن، این سابقه ندارد. هر کس متکى به یک جایى است، گرچه همه اتکاها به خداست و خودشان نمى‌فهمند لکن در فهم خودشان هر کسى متکى به یک جایى است. و ملت ما بحمدالله با عنایت حق تعالى و عنایت اولیاى خداى تبارک و تعالى که به آنها ایمان داد، به آنها قدرت داد، این ملت دست رد به سینه همه زد و ایستاد و گفت استقلال را ما مى‌خواهیم، آزادى را ما مى‌خواهیم. و اگر به همین وضع پیش برود، مطمئن باشید که پرتوش همه عالم را خواهد گرفت.

و الان هم بحمدالله در همه عالم آن چیزى که حرفش هست، ایران است. یک دسته‌اى فحاشى مى‌کنند، یک دسته‌اى خوب مى‌گویند. این طرح که در همه جا مطرح است دلیل بر این است که یک قدرتى در کار است و الا اگر چیزى نبود فحش هم نمى‌خورد، چنانچه قبلاً این طور بود که تو سرش مى‌زدند، فحشش هم نمى‌دادند. اما الان که مى‌بینید که همه عالم، همه تبلیغات عالم بر ضد ماست و بسیارى از اینهایى که به ضد ماست، خودشان نمى‌فهمند به نفع ماست. اگر شما، لابد ملاحظه فرمودید این تبلیغاتى که مى‌کنند و این حرف‌هایى که مى‌زنند، بسیاریش به نفع ما تمام مى‌شود و خودشان نمى‌فهمند و این هم از عنایات خداست. عمده این است که ما بفهمیم که سرچشمه همه امور حق تعالى است و ما خودمان را یک وقت بازى ندهیم که ما در یک کارى، انجام کار را ما دادیم و منم، این منم که دارم این کار را مى‌کنم. اگر این کار یک وقت پیش آمد، شکست دنبالش است، شکست معنویش که معلوم است، شکست صوریش هم مى‌شود.

ملت فلسطین بداند اگر یک قدم عقب بگذارد دوباره برمى‌گردد به آن حال اول

ولى من امیدوارم که این ملت به همین منوالى که هستش و هر روز هم داد قدرتش زیادتر مى‌شود و هر روز هم دارد پیشرفتش زیادتر مى‌شود، این ملت به پیش برود و دنیا انشاءالله برگردد به یک دنیاى آزاد و از زیر یوغ قدرتمندان بیرون برود و یک ملت آزادى، یک دنیاى آزادى، مظلومان دنیا از زیر ظلم ستمگران بیرون بروند و همه اینهایى که طرفدارى دارند مى‌کنند از این ملت‌هایى که زیر دستشان است، در حقیقت دارند پایمال مى‌کنند آنها را. اگر آمریکا از یک جایى یا از جاهایى تعریف مى‌کند، تعریف از خودش است، براى این که مى‌بیند همه مطیع او هستند. و این که از ما تکذیب مى‌کند



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 178
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست