responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 13

باشد و چه از سایر زبان ها، بدانید که این زبان، زبان شیطان است و گاهى هم خود آن آدم ملتفت نیست که تحت تأثیر شیطان است یا زبان شیطان در او دارد فعالیت مى‌کند.

بنابراین، از امور مهمه‌اى که بر همه ما واجب است دفاع از اسلام، دفاع از جمهورى اسلامى‌است و آن بستگى دارد به وحدت، هر کس در هر لباسى باشد و در هر مکانى باشد و زبانش / به / جریان پیدا کند براى این که ولو به واسطه‌هایى بخواهد ایجاد اختلاف بکند بین شما، این از جنود ابلیس است و مطرود است پیش خدا و مسؤول است پیش خدا ولو این که یک آدمى‌باشد که نماز شبش ترک نمى‌شود. این مسأله، مسأله مهمى است، مسأله وحدت بین شما و وحدت همه قشرهاى مختلف ایرانى یک امر مهمى است براى حفظ کیان اسلام که واجب است بر همه ما، چنانچه بر همه واجب است که به هر طور مى‌توانیم دفاع کنیم از اسلام. امروز قضیه، قضیه دفاع است، دفاع از یک قدرت‌هایى که مى‌خواهند حمله کنند، مى‌خواهند به هر طورى شده است باز شما را و ما را برگردانند به اسارت اولى و این دفعه اگر اینها خداى نخواسته یک قدرتى پیدا کنند، مثل سابق نیست، آنها اساس اسلام را از بین مى‌برند براى این که دیدند اسلام است که مى‌تواند کار بکند و در مقابل بایستد. و این یک فریضه‌اى است بر همه ما، از اهم فرایض است حفظ اسلام. یعنى حفظ اسلام از حفظ احکام اسلام بالاتر است. اساس اسلام اول است، دنبال او اساس احکام اسلام است. بر همه ما، بر همه شما به مقدارى که قدرت داشته باشیم، به مقدارى که توانایى داشته باشیم واجب است که جدیت کنیم در این که این دفاع مقدس را ما به طور شایسته عمل بکنیم.

شما در جبهه‌ها هیچ نگذارید آرامش پیدا کند دشمن، اگر بگذارید آرامش پیدا کند مى‌رود و تجهیز زیادتر مى‌کند و شما را به زحمت مى‌اندازد. باید نگذارید که او یک شب از اضطراب بیرون بیاید، الان در اضطراب هستند، نگذارید که آنها از اضطراب بیرون بیایند و ثانیا همه ملت ایران باید در این امر شرکت داشته باشند. مسأله، مسأله یک حکومت نیست، مسأله، مسأله یک جنبه نیست، مسأله، مسأله اسلام است. مسأله اسلام. یعنى بر زن و مرد این کشور واجب است که دفاع کنند، هر کس به اندازه‌اى که مى‌تواند باید دفاع بکند و این دفاع را باید تعقیب بکنیم تا انشاءالله به پیروزى‌هایى که خداى تبارک و تعالى مى‌خواهد، برسیم که من امیدوارم که خداوند به همه شما توفیق عنایت کند، همه شما را حفظ کند و وحدتتان را حفظ کند و جدیت‌تان را دوچندان کند و شما مطمئن باشید که شما پیروزید، براى این که کسى که براى خدا عمل مى‌کند پیروز است.

این پیروزى براى شما هست، خدا وعده کرده است که اگر نصرت کنید خداى تبارک و تعالى را، شما را نصرت مى‌کند. نصرت‌ها هم که همه دیدید و همه اوقات دیدید که چه نصرت‌هایى حاصل شده است و حاصل مى‌شود و حاصل خواهد شد.

مطمئن باشید، قلب‌هایتان قوى باشد و - هیچ - از هیچ امرى نترسید، از هیچ قدرتى نترسید، این قدرت‌ها قدرت‌هایى نیستند که بتوانند با اسلام مقابله کنند. شما انشاءالله امیدوارم که موفق باشید و انشاءالله من هم که دعا مى‌کنم به شما و واقعاً مفتخرم به این که ما یک وقتى واقع هستیم که یک همچو



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 13
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست