responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 118

به آتش کشیده شدن خرمن‌هاى کشاورزان و کشته شدن تعداد بسیارى در بمب گذارى‌ها و اسیر شدن فرزندان انقلاب و اسلام به دست دژخیمان بعث عراق و هزاران گونه تهدید و فشار اقتصادى و جانى به دست آمده است. ملت ایران تجربه پیروزى بر کفر جهانى را در خراب شدن منازل خود بر سر کودکان در خواب به دست آورده و با فداکارى‌ها و مجاهدات، انقلاب و کشور خود را بیمه نموده است. و ما به تمام جهان تجربه‌هایمان را صادر مى‌کنیم و نتیجه مبارزه و دفاع با ستمگران را بدون کوچکترین چشمداشتى، به مبارزان راه حق انتقال مى‌دهیم و مسلماً محصول صدور این تجربه‌ها، جز شکوفه‌هاى پیروزى و استقلال و پیاده شدن احکام اسلام براى ملت‌هاى دربند نیست. روشنفکران اسلامى همگى با علم و آگاهى باید راه پر فراز و نشیب دگرگون کردن جهان سرمایه‌دارى و کمونیزم را بپیمایند و تمام آزادیخواهان باید با روشن بینى و روشن‌گرى، راه سیلى زدن بر گونه ابرقدرت‌ها و قدرت‌ها، خصوصاً آمریکا را بر مردم سیلى خورده کشورهاى اسلامى و جهان سوم ترسیم کنند. من با اطمینان مى‌گویم اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت مى‌نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکى پس از دیگرى بر طرف و سنگرهاى کلیدى جهان را فتح خواهد کرد.

ملت شریف ایران توجه داشته باشید که کارى که شما مردان و زنان انجام داده‌اید آن قدر گران بها و پر قیمت است که اگر صدها بار ایران با خاک یکسان شود و دوباره با فکر و تلاش فرزندان عزیز شما ساخته گردد، نه تنها ضررى نکرده‌اید، که سود زیستن در کنار اولیاءالله را برده‌اید و در جهان ابدى شده‌اید و دنیا بر شما رشک خواهد برد، خوشا به حالتان!

من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام مى‌کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیاى آنان خواهیم ایستاد و تا نابودى تمام آنان از پاى نخواهیم نشست، با همه آزاد مى‌شویم و یا به آزادى بزرگترى که شهادت است مى‌رسیم و همانگونه که در تنهایى و غربت و بدون کمک و رضایت احدى از کشورها و سازمان‌ها و تشکیلات جهانى، انقلاب را به پیروزى رساندیم، و همان گونه که در جنگ نیز مظلومانه‌تر از انقلاب جنگیدیم و بدون کمک حتى یک کشور خارجى متجاوزان را شکست دادیم، به یارى خدا باقیمانده راه پرنشیب و فراز را با اتکاء به خدا، تنها خواهیم پیمود و به وظیفه خویش عمل خواهیم کرد، یا دست یکدیگر را در شادى پیروزى جهان اسلام در کل گیتى مى‌فشاریم و یا همه به حیات ابدى و شهادت روى مى‌آوریم و از مرگ شرافتمندانه استقبال مى‌کنیم ولى در هر حال پیروزى و موفقیت با ماست و دعا را هم فراموش نمى‌کنیم.

خداوندا! بر ما منت بنه و انقلاب اسلامى ما را مقدمه فروریختن کاخ‌هاى ستم جباران و افول ستاره عمر متجاوزان در سراسر جهان گردان. و همه ملت‌ها را از ثمرات و برکات وراثت و امامت مستضعفان و پابرهنگان برخوردار فرما.

حال با این مقدمه‌ها قضاوت در جنگ با خود مسلمانان است که تعقل و اندیشه کنند که ما در مسیر چه هدف و آرمانى مورد تهاجم قرار گرفته‌ایم و شهیدان گرانقدرى را به پیشگاه مقدس حق تقدیم کرده‌ایم و صدام پلید چه نیاتى از تهاجم خود در سر پرورانده است و دنیا نیز به چه انگیزه‌اى به‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 118
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست