responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 2  صفحه : 97

تاریخ: 15/6/57

پیام امام خمینى به ملت شریف ایران و دعوت به تداوم نهضت

بسم الله الرحمن الرحیم

تظاهرات عید فطر اثبات پیوستگى و رشد فکرى ملت

عید سعید بزرگ اسلامى را به ملت مسلمان و شجاع ایران تبریک مى‌گویم. تبریک با آن همه خونریزى هاى جبارانه براى به دست آوردن راه نجات و کوشش هاى جوانمردانه در راه هدف اسلامى. ماهى که گذشت ماه فداکارى در راه حق بود، ماه تضاد آشکار حق و باطل بود و (ان الباطل کان ذهوقاً). فطر امسال عید حماسه و جنبش هر چه بیشتر تمام جناح هاى ملت ایران بود، روزى که رشد فکرى و عملى ملت را به دنیا ثابت کرد و پوچ بودن تبلیغات پر دامنه مخالفین نهضت را ثابت نمود، پیوستگى تمام جناح‌ها را ثابت کرده خواست تمام ملت را که رفتن شاه و برچیده شدن بساط ظلم و چپاول مردم مسلمان است، با کمال صراحت اعلام نمود.

مردم مسلمان ایران به دنبال برگزارى نماز عید دست به عبادت ارزنده دیگرى زدند که آن فریادهاى کوبنده علیه دستگاه جبار و چپاولگر براى به پا داشتن حکومت عدل اسلام است که کوشش در این راه از اعظم عبادات است و فدائى دادن در راه آن سیره انبیاء عظام خصوصاً نبى اکرم و وصى بزرگ او امیر مؤمنان است. اینجانب از فداکارى هاى ملت ایران تشکر کرده و قدرت و عظمت او را در پناه قرآن و احکام اسلام از خداوند متعال با تضرع خواهانم.

ضرورت تداوم نهضت و بى اعتنایى به وعده هاى فریبنده شاه

اکنون وظیفه همه مسلمین خصوصاً جناح روحانى و سیاسى و بزرگان قوم، خطیر است. ملت ما بر سر دو راهى است، پیروزى و توفیق دست یافتن به بیرون کردن شاه و یا تا آخر در زیر چکمه دژخیمان خرد شدن‌با عزت و سرافرازى در مقابل خالق و خلق و یا خداى نخواسته ذلت و زبونى همیشگى. و هرگز ملت مسلمان ایران تن به ذلت نخواهد داد. ملت عظیم الشان ایران نهضت خود را ادامه داده و هرگز سستى به خود راه ندهید که نمى‌دهید. مطمئن باشید به امید خدا پیروزى و سرافرازى نزدیک است. پس از ماه رمضان گمان نشود که تکلیف الهى فرقى کرده است. تظاهرات کوبنده براى رسیدن به هدف اسلامى عبادتى است که روزها و یا ماه‌ها را درآن اثرى نیست چرا که هدف نجات ملت است‌اجراى عدالت اسلامى و برقرارى حکومت الهى بر پایه محکم عدل است. باید در هر فرصت و



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 2  صفحه : 97
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست