responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 19  صفحه : 82

تاریخ: 20/9/63

بیانات امام خمینى در دیدار با رئیس جمهور، نخست‌وزیر، رئیس مجلس شوراى اسلامى، رئیس دیوان عالى کشور و جمعى از مسؤولین مملکتى به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)

قرآن یک رحمتى است براى همه بشر و پیغمبر اسلام یک رحمتى است براى عالمین

بسم الله الرحمن الرحیم‌

من متقابلاً این عید بزرگ را که باید گفت هم عید بزرگترین عید اسلامى و هم بزرگترین عید مذهبى است به همه آقایان و به همه ملت و به همه‌ء ملل اسلامى و مستضعفین جهان تبریک عرض مى‌کنم. پیغمبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم که ختم همه پیامبران است و کامل‌ترین دین را عرضه کرده است بر بشر، قرآن را که به وسیله وحى بر او نازل شده است، عرضه کرده است. قرآن یک کتابى است که نمى‌شود در اطراف او با این زبان‌هاى الکن صحبت کرد. قرآن یک سفره گسترده‌اى است از ازل تا ابد که از او همه قشرهاى بشر استفاده مى‌کنند و مى‌توانند استفاده کنند. منتها هر قشرى که یک مسلک خاصى دارد، روى آن مسلک خاص تکیه مى‌کند، فلاسفه روى مسائل فلسفى اسلام، عرفا روى مسائل عرفانى اسلام، فقها روى مسائل فقهى اسلام، سیاسیون روى مسائل سیاسى و اجتماعى اسلام تکیه مى‌کنند، لکن اسلام همه چیز است و قرآن همه چیز. قرآن یک رحمتى است براى همه بشر و پیغمبر اسلام یک رحمتى است براى عالمین که در همه امور رحمت است.

آنچه که قرآن مى‌گوید، تنها جنگ جنگ تا پیروزى نیست بلکه جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم است

جنگ‌هاى رسول اکرم، رحمتش کمتر از نصایح ایشان نبوده است. اینهایى که گمان مى‌کنند که اسلام نگفته است‌جنگ جنگ تا پیروزى، اگر مقصودشان این است که در قرآن این عبارت نیست، درست مى‌گویند و اگر مقصودشان این است که در این بالاتر از این با زبان خدا نیست، اشتباه مى‌کنند. قرآن فرماید: قاتلوهم حتى لاتکون فتنه، همه بشر را دعوت مى‌کند به مقاتله براى رفع فتنه، یعنى، جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم، این غیر از آنى است که ما مى‌گوییم، ما یک جزء کوچکش را گرفته‌ایم، براى این که خوب! ما یک دایره خیلى کوچکى از این دایره عظیم واقع هستیم و مى‌گوییم که: جنگ تا پیروزى. مقصودمان هم پیروزى بر کفر صدامى است یا پیروزى بر، فرض کنید بالاتر از آنها. آنچه قرآن مى‌گوید، این نیست، او مى‌گوید: جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم،



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 19  صفحه : 82
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست