responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 19  صفحه : 28

چیزى واقع مى‌شود، این ایرانى‌هایند که این کار را مى‌کنند البته این تبلیغات سوء یک جهت، ولو برخلاف هست، لکن یک جهت حسن هم دارد و آن این است که دنیا مى‌فهمد که یک قصه‌اى در ایران هست. در شب و روز تبلیغات بر ضد ایران و اسلام و اینها هست. اینکه اسلام را این طور، ایران را این طور مى‌کوبند، اینها به ایران خیلى کار ندارند، به اسلام کار دارند. مى‌دانند که اگر این چیزى که ایران مى‌خواهد تحقق پیدا بکند، دست آنها از همه منافعشان در همه جا کوتاه مى‌شود. شما ملاحظه مى‌کنید امروز با همه این سختى‌ها و گرفتارى‌هایى که براى ایران پیش آمده است و یک دل و یک جهت دنیا برخلاف اسلام هست، و به اندازه انگشتان دست، ما در دنیا همراه نداریم، مع ذلک ببینید جلوه اسلام تا کاخ‌هاى کرملین هم کشیده شده است، تا کاخ‌هاى سفید هم کشیده شده است، در آمریکاى لاتین هم رفته است، آفریقا هم رفته است، مصر هم رفته است، ملزم کرده آنها را به این که اظهار اسلام بکنند. ما مى‌دانیم که آنها به اسلام اعتقاد ندارند، بلکه مخالفند، لکن این جلوه‌اى که از ایران منعکس شد به خارج، آنها هم که به اسلام اعتقاد ندارند حالا مى‌گویند اسلام باید باشد، حدود اسلامى باید باشد. این، برکت این جلوه‌اى است که از ایران شده است، نه این که آنها مسلمان شده‌اند حالا. ادبه العصا، حتى صدام هم مى‌گوید، نماز مى‌خواند، حالا نماز غلطى خواند. همه زاهد و عابد و مسلمان شده‌اند و این، یک مسأله است، دست کم نباید این را گرفت. این یک مسأله‌اى است که به ما نوید مى‌دهد که انشاء الله این نور الهى توسعه پیدا مى‌کند و نصرت خداى تبارک و تعالى دنبال این که شما، ملت ایران مى‌خواهد نصرت خدا را بکند، دنبال این نصرت خدا هست، وعده کرده خدا، لکن ما باید فکر این باشیم که ما نصرت اسلام را بکنیم، نصرت خدا را بکنیم. ما در فکر این باشیم که براى خدا کار بکنیم و نصرت دین خدا بکنیم. اگر ما این کار را انجام دادیم، وعده خدا بلااشکال تحقق پیدا مى‌کند و نصرت او هم دنبال این هست. خوب! در این جنجال عظیم دنیا بر ضد ما، تکلیف ما چى است؟

این که من همیشه عرض مى‌کنم که همه آقایان در هر جا هستند، چه علماى بلاد بلاد ایران و چه ائمه جمعه و جماعات و چه مجلس محترم شوراى اسلامى و چه دولتمردان، آنها همه دست به دست هم بدهند تا این که این بار را بتوانند به مقصد برسانند، براى این است که یک گله‌هایى از هم دارند، یک نقایصى مى‌بینند، البته تذکرش خوب است، اماهاى و هوى خوب نیست، انتقامجویى خوب نیست. باید ما در فکر اسلام باشیم. اگر در فکر خودمان هم هستیم، اگر فکر منافع خودمان هم هستیم، باید فکر اسلام باشیم که اسلام منافع ما را تأمین مى‌کند. اگر ما اهل دین هستیم که باید اسلام را با چنگ و دندان حفظ بکنیم و اگر اهل دنیا هستیم، دنیاى ما هم به اسلام بستگى دارد.

باید طریقه‌هایى را انتخاب کنیم که به طور سلامت با هم برخورد کنیم‌

امروز اگر چنانچه خداى نخواسته یک خللى وارد بشود در این جمهورى اسلامى، نمى‌دانید که با ما چه خواهند کرد، و مى‌دانید انشاءالله، باید هم بدانید. باید احساس خطر بکنید براى جمهورى‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 19  صفحه : 28
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست