responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 19  صفحه : 121

همه باید به فاطمه زهرا اقتدا کنید

کوشش کنید در تهذیب اخلاق و در وادار کردن دوستانتان /را/ به تهذیب اخلاق. کوشش کنید که در مقابل آن جنایاتى که بر شما وارد شد عکس العمل نشان بدهید، در حفظ همه حیثیاتى که حیثیت بزرگ زن است، آن طورى که زن فرید، حضرت زهرا سلام الله علیها بود. همه باید به او اقتدا کنید و کنیم و همه باید دستورمان را از اسلام به وسیله او و فرزندان او بگیریم و همان طورى که او بوده است، باشید و در علم و تقوا کوشش کنید که علم به هیچ کس انحصار ندارد، علم مال همه است، تقوا مال همه است و کوشش براى رسیدن به علم و تقوا وظیفه‌ء همه ماست و همه شماست.

حجابى که اسلام قرار داده است، براى حفظ ارزش‌هاى شماست‌

و من امیدوارم که دستگاه‌ها با شما کمک کنند و آن چیزى که احتیاج به آن دارید در هر امرى از امور و در فرهنگتان و در تعلیم و تعلمتان وسیله را براى شما به طور شایسته فراهم کنند. و امیدواریم که شما در همه چیز مؤفق و موید باشید و همان طورى که بانوان ایران جانشان را، جوانانشان را، وقتشان را وقف اسلام کردند و اسلام را به این جا رساندند و امیدواریم که از این به بعد هم از این بالاتر بشود و مطمئن باشید که تا شماها در صحنه هستید و شماها متعهد به اسلام هستید و جوان مى‌دهید و جوان تربیت مى‌کنید، این اسلام به پیش برود و انشاء الله با خوبى و خوشى و قطع دست اعداى دین از این کشور و همه کشورهاى اسلامى. و من امیدوارم که خانم‌هاى مسلمین در هر جا هستند اقتدا کنند به شما عزیزان که کوشش دارید براى اینکه ارزش زن را هر چه بیشتر بالا ببرید و آن ظلمى که به شما در آن زمان شد، با کوشش خودتان از او جبران کنید.

خداوند همه شما را تؤفیق بدهد و ما و شما را براى اسلام و براى خدمت اسلام مؤفق کند و دین و دنیاى شما را حفظ کند. و البته باید توجه داشته باشید که حجابى که اسلام قرار داده است، براى حفظ آن ارزش‌هاى شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است چه براى زن و چه براى مرد براى این است که آن ارزش‌هاى واقعى که اینها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه‌هاى شیطانى یا دست‌هاى فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال مى‌شدند اینها، این ارزش‌ها زنده بشود و خداوند به همه ما تؤفیق بدهد که خدمت کنیم به این ملت و اسلام.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 19  صفحه : 121
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست