responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 18  صفحه : 99

از آن نبود.

امروز احتیاج است که جزو برنامه تبلیغات مدارس دینى، زبان‌هاى زنده دنیا باشد

بحمدالله امروز که ما از آن قیدوبندها رهایى پیدا کرده‌ایم باید توجه به این معنا داشته باشیم که امروز حوزه‌ها با دیروز حوزه‌ها فرق دارد. امروز حوزه‌ها براى دنیا، الان دنیا یک تحولى پیدا کرده است که کانه عائله واحده شده است. این صحبتى که من الان براى شما مى‌کنم ممکن است که بعد از دو ساعت دیگر در امریکا هم منعکس بشود و همین طور هر مطلبى که در ایران واقع مى‌شود در همه دنیاپخش مى‌شود. یعنى یک کسى اگر صدا بکند به صداى عادى، صداى او قبل از اینکه به آخر این مجلس برسد به آمریکا رسیده است. وضع اینطور شده، دنیا کانه همه مجتمع شده است در یک محصور کوچکى از حیث جهات.

ما امروز نمى‌توانیم مثل سابق فکر کنیم، ما سابق تبلیغاتمان محصور به ایران بود. گاهى اتفاق مى‌افتاد که در یک جاى دیگر هم مى‌رفتند اما گاهى بود، خیلى کم. و تبلیغات آنقدرى که براى خارج لازم است براى داخل کمتر از او لازم است. شما مى‌بینید که امروز همه تبلیغات دنیا بر ضد اسلام است، با اسم ضدیت با جمهورى اسلامى اصل اسلام را محکوم مى‌کنند. صورت اسلام را به یک صورت دیگرى در آورده‌اند که غیر واقعیت اوست. پیشتر احتیاج به زبان، زبان‌هاى خارجى نبود، امروز احتیاج است به این، یعنى جزو برنامه تبلیغات مدارس باید زبان باشد، زبان‌هاى زنده دنیا، آنهایى که در همه دنیا شایع‌تر است. این باید یکى از چیزهایى باشد که در مدارس دینى ما که مى‌خواهند تبلیغ بکنند، این امروز محل احتیاج است، مثل دیروز نیست که ما صدامان از ایران بیرون نمى‌رفت. امروز ما مى‌توانیم در ایران باشیم و به زبان دیگرى همه جاى دنیا را تبلیغ کنیم، در همه جا مبلغ باشیم و علاوه بر آن امروز رفتن به همه جاى دنیا یک امر آسان و عادى است که مبلغین انشاءالله باید تربیت بشوند و فیضیه و دانشگاه ما باید یک دانشگاه و یک فیضیه باشد براى همه دنیا، تبلیغ براى همه دنیا، براى همه کشورهاى عالم.

واجب کفائى است که نسل جوان را براى قضاوت و تبلیغ تربیت کنیم

و بحمدالله امروز آن بندهایى که به عقاید ما بسته شده بود رها شد. امروز تمام قشرهاى ملت مشغول تربیت و تعلیم هستند. بانوان مشغول هستند. الان بانوان مشغول هستند.الان بانوان جزو طلاب علوم دینیه در قم و در جاى دیگر هستند و خودشان در هر جا هستند مشغول تربیت و تعلیم هستند و این یک امرى است که در این انقلاب تحقق پیدا کرد. آنوقت همچو محصور کرده بودند که براى بانوان هیچ حق قائل نبودند که حتى در یک مجمع ده نفرى وارد بشوند و مسأله علمى بگویند و مسأله عقیدتى بگویند. امروز اینها مى‌توانند با همه حفظ جهات اسلام در همه جاى کشور تبلیغات بکنند، بلکه در خارج از کشور هم. ما بسیار عقب افتاده بودیم در این امور و امروز باید تلافى کنیم، باید نقیصه‌ها را



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 18  صفحه : 99
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست