responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 18  صفحه : 84

باشند، آنها مى‌خواستند از اینجا عبور کنند، هیچ هم کار به ما نداشتند، به مجرد اینکه اینها در سر حد وارد شدند، تمام ارتشى‌ها و ژاندارمرى همه فرار کردند. و در تهران هم من خودم شاهد بود که تهران هم چمدان‌ها را همین ارتشبدها و امثال اینها مى‌بستند و از تهران فرار مى‌کردند. کجا مى‌خواستند بروند نمى‌دانم. و من دیدم که این سربازهائى که از توى سربازخانه‌ها آمده‌اند بیرون مى‌گردند دنبال اینکه یک چیزى پیدا کنند بخورند. این براى این بود که مردم همراه نبودند، مردم شکر مى‌کردند که آمدند اینجا و رضاخان رفت. این یک واقعیت بود که ما شاهد بودیم این معنا را که شکر مى‌کردند که خدا به آنها یک منتى گذاشته است که اجنبى‌ها، آنى که اجنبى بودند، از روسیه بود، از آمریکا بود، از انگلستان بود، اینها آمدند و پهلوى رفت. وضع اینطورى بود، چنانچه دیدید وقتى که محمدرضا هم رفت مردم ریختند و آنطور جشن بپا کردند، گوئى که الان سلطنت‌طلب‌ها در خارج همین دیشب هم مى‌گفتند که همه ایران سلطنت‌طلبند و اعلیحضرت رضاى دوم الان محبوبیتى دارد که مردم همه با او هستند! خوب، اینها بگویند. و من اعتقادم این است که این رندها جمع شده‌اند دنبال این بچه که پول‌هایش را از جیبش در آورند. اینها مى‌خواهند این را، پول‌هائى که پدر کذایش از مردم گرفته و حالا در بانک‌ها دست این است با این بهانه‌ها از او در آورند و بعد هم رهایش کنند برود سراغ کارش. و من صلاحش را مى‌دانم برود سراغ تحصیل و برود سراغ یک کاسبى، بداند که دیگر این کارها گذشته است، مسأله مردم اگر چنانچه جمهورى اسلامى هم نباشد، دیگر سلطنت‌طلب نیستند این شکى در کار نیست.

در هر صورت آنى که براى شما مهم است خدمت کردن به همه طبقات خصوصا مستضعف‌ها، خصوصا محرومینى که در طول تاریخ محروم بوده‌اند این بیچاره‌ها. باید خدمت کنید و خدمتتان را بگوئید به آنها و وقتى گفته مى‌شود، عمل دنبالش باشد و انشاءالله امیدوارم که اگر انگیزه اینطور باشد و شما موفق بشوید و انشاءالله و موفق مى‌شوید انشاءالله به اینکه خدمت کنید به این ملت، این ملت هم همراه شماست و نه انگیزه دیکتاتورى پیش مى‌آید و نه هم شما سودجو هستید که بخواهید نمى‌دانم پارک داشته باشید و ده داشته باشید و ده را اگر دادند شما، شما اینطورى نیستید، نمى‌توانید هم باشید با اینکه یک کدامتان اگر یک خانه زاید بر مقدار خودتان درست کنید همه به شما اشکال مى‌کنند، تحت فشار اشکال مردم واقع مى‌شوید، نیستید اینطور و نمى‌توانید هم باشید. و مادامى که اینطور است، مردمى هستید، مردمى که هستید مردم همراه شما هستند و وقتى مردم همراه شما هستند دیگر آسیبى در کار نیست.

بین دولتى‌ها برادرى باشد

و سفارش دوم این است که بین خودتان، بین وزرائى که هستند، بین دولتى‌ها که هستند برادرى باشد شما براى اسلام مى‌خواهید خدمت کنید، نمى‌خواهید که براى خودتان کارى بکنید. شما مى‌خواهید براى این ملت محروم در طول تاریخ خدمت بکنید، نمى‌خواهید که جیب خودتان را پر کنید.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 18  صفحه : 84
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست