responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 18  صفحه : 82

تاریخ: 7/6/62

بیانات امام خمینى در دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و اعضاى هیأت دولت جمهورى اسلامى

دنیا امروز روى این جمهورى حساب باز کرده است‌

بسم الله الرحمن الرحیم‌

در این هفته دولت، ما تلخى‌ها و شیرینى‌ها داشتیم. تلخى‌ها از دست دادن چند نفر اشخاص متعهد که قبل از هفته، مرحوم عراقى بود که من مرحوم عراقى را از آن اولى که نهضت شروع شد و تماس با ما داشتند، مى‌شناختم و انصافا مردى بود که عمرش را صرف خدمت به اسلام کرد. و در این هفته هم که مرحوم آقاى رجائى که همه مى‌دانید چقدر مرد متعهدى و خدمتگزارى بود و واقعاً معلم اخلاق بود و اعمال خودش. و همین طور آقاى باهنر که مرد دانشمند متعهد و معلمى بود، این اسباب تاسف و تاثر ماست و شما. و این تلخى است که خوب، غیر از این هم ما در این طول مدت داشتیم. و شیرینى و شیرینى‌ها آنچه بحمدالله در این هفته که هفته دولت است و واقعاً باید هفته دولت حساب کرد. دولت و هر چه وابسته به اوست و ارتش و سپاه و همه اینها جاى خودشان را در دنیا باز کرده‌اند. یعنى دنیا امروز روى این جمهورى و روى دولت جمهورى و روى رئیس جمهور این کشور و روى مجلس و همه ارگان‌هاى دیگر حساب باز کرده است. آنهایى که تاکنون در کمین بودند که این دولت در بین خودشان یک چیزهائى واقع مى‌شود و مردم هم اینها را قبول ندارند و بعد از یکى دو ماه قضیه تمام است و صدام هم روى همین زمینه بازیش دادند، الان چند سال است گذشته است و آنها باز در خارج نشسته‌اند و منتظرند به اینکه کسانى برایشان کارى بکنند و آنها بیایند بهره‌بردارى کنند.

و بحمدالله الان دولت استقرار پیدا کرده است و کشور ما یک کشور مستقر مستقلى، آزادى است و من امیدوارم که بیشتر از این رو به استقلال و آزادى و جهات دیگر برود.

شما گمان نکنید که اگر یک انگیزه دیگرى غیر از اسلام عرضه شده بود، ملت مجتمع مى‌شدند

و مهم همین معناست که کراراً من عرض کرده‌ام، این است که جمهورى چون اسلامى است و ملت اسلامى هستند، مسلم هستند، مادامى که دولت و رئیس جمهور و رئیس مجلس و مجلس و قواى قضائیه و ارتش و پاسدار و همه رو به اسلام باشند این کشور اسلامى رو به آنهاست و اساس همین است که براى خاطر اسلامى بودن از اول پیروزى حاصل شد. شما گمان نکنید که اگر یک انگیزه



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 18  صفحه : 82
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست