responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 18  صفحه : 284

نه، خودش کارش را خوب انجام بدهد. البته دیگرى را نصحیت کند یا امر به معروف و نهى از منکر کند. اما اگر دیگرى یک کار خلافى کرد، شما تکلیف ازتان ساقط نمى‌شود. اگر همه دنیا هم برخلاف بکند شما یک نفر هم باشید، شما یک نفر باید خلاف نکنید. توجه کنید که همه قشرهاى ملت با هم کارهایى که به آنها محول است خوب انجام بدهند. همین معارضه با آنهایى است که مى‌خواهند به این کشور تعدى کنند. و خداى تبارک و تعالى با شما همراهى خواهد کرد. وقتى که شما در خدمت اسلام باشید، در خدمت خداى تبارک و تعالى باشید، خداى تبارک و تعالى با شما همراهى خواهد مى‌کند و تایید از شما مى‌کند و من امیدوارم که همیشه موید و موفق باشید.

این یک وظیفه اسلامى است که ما حفظ کنیم جمهورى اسلامى را

و یک کلمه هم راجع به انتخابات عرض کنم که همین دو روز باید سراغ انتخابات رفت.

یکى از امور مهمه‌اى که امروز همه ما به آن مبتلا هستیم و همه کشور، قضیه انتخابات است. از خارج چشم دوخته‌اند به اینکه این انتخابات نشود درست. اعلامیه‌ها، نمى‌دانم بساط چیز که مردم شرکت نکنید، و شرکت کردند الحمدلله. این مرحله هم که پیش آمده است، مردم ما شرکت کنند و در مقابل قدرت‌هاى بزرگى که چشم دوخته‌اند به اینکه ملت ایران دیگر از اسلام برگشته و از مسایل اسلامى برگشته آنها بفهمند مساله اینطور نیست. فرضا که ما بد باشیم اما اسلام که خوب است، اسلام را که قبول دارند همه این یک وظیفه اسلامى است که ما حفظ کنیم جمهورى اسلامى را. اگر مجلس لطمه‌اى بر آن وارد بشود به جمهورى اسلامى لطمه وارد مى‌شود. اگر مجلس یک مجلس قوى‌اى باشد براى خاطر اینکه پشتوانه‌اش همه ملت باشد این مجلس مى‌تواند با دنیا که در مقابل ایران واقع شده است، مى‌تواند کارهایش را به شایستگى عمل بکند و این تابع این است که قوى باشد و قوتش هم تابع این است که شماها راى بدهید.

امروز دیگر مثل سابق نیست که یک لیستى درست بکنند و بفرستند هر جا، اینها باید بشود غیر از اینها نباید بشود. یا یک دسته مامور بفرستند سر صندوق‌ها هر کارى دلشان مى‌خواهد بکنند. امروز اختیار دست خود شماهاست و احدى حق ندارد که تصرف بکند. بله، در تشخیص خودتان اگر مى‌توانید تشخیص بدهید و اگر خودتان نمى‌توانید، خوب، اشخاص متدین صحیح هستند به آنها مراجعه کنید که آنها تشخیص بدهند، آن هم باید عمل بکنید.

من امیدوارم که همانطورى که تا حالا ملت ما براى حفظ اسلام قیام کردند و براى حفظ اسلام تا حالا استقامت کردند، از حالا به بعد هم استقامت کنند. پیغمبر را خوشحال کنید شما. و من امیدوارم که خداوند همه شما را توفیق بدهد. و همه در خدمت اسلام باشیم و دست خائنین از این کشور کوتاه بشود و جنگ انشاءالله با پیروزى نهایى به آخر برسد و دست آنهایى که مى‌خواهند با این جنگ صدمه به ایران وارد بکنند، کوتاه بشود.

والسلام علیکم و رحمة الله



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 18  صفحه : 284
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست