responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 18  صفحه : 100

رفع بکنیم .ما نه امروز مبلغ داریم و نه قاضى داریم. یک عده مختصرى، آنقدرى که ما ایران احتیاج به مبلغ دارد، ندارد، حوزه‌ها ندارند. آنقدرى که قاضى لازم دارند، حوزه‌ها ندارند، حوزه‌ها تربیت قضات را نکرده‌اند، یک عده پیرمردها هستند لکن آنها نمى‌روند سراغ این کارها. ما الان نسل جوان را باید براى قضاوت، براى تبلیغ تربیت کنیم. براى قضاوت که واجب است، واجب کفائى است براى همه، باید تربیت کنیم که این واجب کفائى تحقق پیدا بکند و براى تبلیغ هم لازم است ما تبلیغ بکنیم، آن هم جزو واجبات است که ما از اسلام تبلیغ بکنیم. آن چیزى که وارد شده است در قرآن باید تبلیغ کرد به همه جا، و تبلیغ لازمه‌اش این است که زبان بدانند. شما نمى‌توانید بروید در انگلستان براى انگلیسى‌ها با زبان فارسى تبلیغ کنید یا در امریکا اینطور یا در شوروى، شما باید با زبان اهلى آنها تبلیغ کنید و این از امور لازمه‌اى است که پیشتر نمى‌شد اسمش را برد و حالا مى‌بینیم جزو لازم‌هاست و واجبات است که باید عمل بشود.

بنابر این در عین حالى که من تشکر مى‌کنم از همه آقایانى که در این امور دخیل هستند و مشغول خدمت و فداکارى هستند، در عین حال از آنها تقاضا دارم و از همه حوزه‌هاى علمیه در هر جا که هست این تقاضا را دارم که دامن به کمر بزنند و نقیصه‌هاى سابق را، عقب افتادگى‌هاى سابق را جبران کنند. مبلغ درست کنند، قاضى درست کنند، چیزهایى که احتیاج دارد اسلام به آنها. و تبلیغ اسلام به غیر از اینها، یا عمل کردن به احکام اسلام بدون آنها نمى‌شود. بنابر این با اینهمه تبلیغات علیه ما، ما هم باید تبلیغات داشته باشیم. ما باید اعزام مبلغ در خارج بکنیم به آنقدرى که میسور است براى ما و امیدوارم که موفق بشوید، آقایان موفق بشوند هم در دانشگاه و هم در فیضیه، موفق بشوند به اینکه تربیت کنند عده زیادى را از زن و مرد براى تبلیغ.

این دنیا در یک محیط خفقان دارد بسر مى‌برد، خفقان از این دو ابرقدرت

و شمابینید که دنیا الان بر ضد ما قیام کرده‌اند. شما ملاحظه کنید براى سرنگونى یک طیاره کره جنوبى چه بساطى درست کرده‌اند. البته به قتل رساندن و ساقط کردن یک طیاره‌اى که انسان‌ها در آن هست و اشخاص عادى در آن هست یک جرم نابخشودنى است، لکن امریکا طرفدار این است، باید دید چى هست این، امریکا اینقدر تبلیغ مى‌کند و نطق مى‌کند رئیس جمهور امریکا و فاجعه مى‌گوید در دنیا واقع شده است و دنیا باید این را نبخشد. این همان امریکائى است که این فاجعه را در جاهاى دیگر خودش بجا مى‌آورد و این همان امریکایى است که عراق را وادار کند که بدتر از این فاجعه‌ها را در ایران مى‌آورد، یک کلمه هم حرف نمى‌زند. عراق نسبت به ایران و خود عراق، حکومت عراق نسبت به ایران و خود عراق تاکنون چه کرده است، چقدر جمعیت از این دو کشور اسلامى را کشته است و چقدر بمباران کرده است این مناطقى که اصلاً مربوط به جنگ نبوده است و دنبالش گفته است که ایران هم فلان جا را زده است، یک دروغى گفته است. رادیوها وقتى نقل مى‌کنند حرف او را، اول نقل مى‌کنند که او گفته است که کجا را زدیم، کجا را زدیم، ما هم موارد، جاهایى که جمعیت نظامى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 18  صفحه : 100
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست