responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 70

باشد که خدمت شما را در خودش محو کند. باید اخلاق اسلامى، آداب اسلامى درست مراعات بشود، همانطورى که شیوه ائمه ما اولیاء خدا بوده است که خودشان را خدمتگزار مردم مى‌دیدند با حسن معاشرت با رفتار انسانى، با رفتار الهى رفتار کردند و کارهائى را که باید انجام بدهند، با همین حسن رفتار انجام مى‌دهند و شما هم بندگان همان خدا و امت همان پیغمبر و شیعه همان امیرالمؤمنین هستید و شیوه‌هاى شما باید به همانطور باشد.

و یک کلمه هم به این قشرى که از خاندان خودشان، از شهرهاى خودشان به واسطه این جنگ آواره شده‌اند، عرض مى‌کنم که ما در مسائل و مشکلاتى که شما دارید، توجه داریم و دولت هم توجه دارند و شوراها هم دارند، بسیج هم دارد، به اندازه آنکه توانائى دارند، خدمت خواهند کرد و انشاءالله که به زودى جنگ پایان پیدا مى‌کند، خدمت‌ها به شما زیادتر خواهد شد و من از دو قشر سپاسگزارى و تشکر مى‌کنم که آمده‌اند که از نزدیک با هم ملاقات کنیم.

مشکلى که امروز دنیا را تهدید مى‌کند، مشکل این دو ابرقدرت است‌

مشکلى که امروز دنیا را تهدید مى‌کند، مشکل این دو ابرقدرت است. این دو ابرقدرت که تمام دنیا را در زیر بال خودشان نگه داشته‌اند و از آنها استفاده مى‌کنند، اینها مشغول به یک طرح‌هایى هستند و درست کردن یک سلاح‌هایى هستند که براى آتیه بشر خطرناک است. گر چه هر دسته‌اى از دسته دیگر مى‌ترسند و این ابرقدرت از آن ابرقدرت و آن از این، لکن ممکن است که یک وقت در رأس یکى از این دو ابرقدرت، یک دیوانه‌اى واقع بشود مثل هیتلر یا مثل صدام و به واسطه آن جنونى که براى قدرت دارد، دنیا را به تباهى بکشد. و اگر خداى نخواسته یک جنگ بین این دو قدرت در امروز تحقق پیدا کند، اینها دنیا را به خاک و خون مى‌کشند و به تباهى. مشکل دنیا امروز اینها هستند. مشکل‌هاى دیگر، مشکل‌هاى منطقه‌اى است و این مشکل را باید ملت‌ها و اشخاص متفکر در همه دنیا و توده‌هاى محروم دنیا دنبال این بروند که این مشکل را رفع کنند. اگر آنها بنشینند که دولت‌هاى آنها این مشکل را رفع کند، نخواهد کرد. دولت‌ها نه همچو قدرت و عرضه‌اى دارند و هواهاى نفسانى هم که خودشان دارند، مانع از این مى‌شود که با این دو ابرقدرت مخالفت کنند.

باید براى آتیه دنیا، امروز توده‌هاى مردم، نویسندگان، گویندگان، فکر بکنند و مردم را آگاه بکنند به این خطرى که تمام بشریت را تهدید مى‌کند، آگاه کنند همه توده‌هاى دنیا را که این خطر بزرگ پیش است و اگر این ابرقدرت‌ها در این حالى که هستند و مشغول تهیه سلاح‌هاى بزرگ اتمى و غیر آن هستند، به همین حال باقى باشند، دنیا ممکن است که به خرابى بکشد و عمده ضررش به ملت‌ها برسد. باید هر کس در هر جا هست، نویسنده‌هائى که هستند، روشنفکرانى که هستند و علمایى که در همه قشرهاى دنیا هستند و دانشمندان، مردم را به این خطر آگاه کنند تا بلکه خود مردم و توده‌هاى مردم و مقابل این دو قدرت بایستند و این سلاح‌ها را جلوگیرى کنند. و اینکه زمزمه این هر وقت شده است و مى‌شود، مدت‌ها در این حرف هست که مى‌خواهیم تحدید این سلاح‌هاى اتمى را بکنیم و مى‌خواهیم



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 70
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست