responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 35

تاریخ: 1/7/61

پیام امام خمینى به مناسبت آغاز سال تحصلى 62 - 61

بسم الله الرحمن الرحیم‌

اکنون که با تأیید خداوند متعال و توجه خاص بقیه الله ارواحنا لمقدمه الفدا مراکز آموزش از دبستان‌ها و دبیرستان‌ها گشایش مى‌یابد و مراکز سرنوشت ساز کشور و جمهورى اسلامى به فعالیت بر مى‌خیزند، تذکراتى را که کراراً داده‌ام، به علت اهمیت موضوع، شایسته تکرار مى‌بینم.

اینجانب خود را مسؤول اسلام و ملت محترم مى‌دانم تا در این امر حیاتى باز تأکید و پافشارى نمایم. امیدوارم همه دست اندرکاران امور تربیتى و آموزشى و تمام دولتمردان جمهورى اسلامى و همه روشنفکران متعهد و گویندگان و نویسندگان و بالاخره فرد فرد ملت ایران که نزد خداوند قهار مسؤول هستند، در این امر که در رأس امور است، نه تنها سهل انگارى و مجامله ننمایند که با جدیت و پشتکار براى هر چه غنى‌تر و بهتر شدن اساس آموزش و پرورش اقدام نمایند.

1- باید سعى شود متصدیان امور تربیتى از مرتبه ابتدائى تا آخر از اشخاص صالح و متعهد و معتقد به جمهورى اسلامى انتخاب شوند، افرادى که هیچ گونه گرایش به مکتب‌هاى انحرافى شرق و غرب نداشته باشند. دانش آموزان عزیز با کمال دقت و بیطرفى اعمال و کردار دبیران و معلمین را زیر نظر بگیرند که اگر خداى نکرده در یکى از آنان انحرافى ببینند بلافاصله به مقامات مسؤول گزارش نمایند و خود دبیران و معلمین با هشیارى مواظب همکاران خود باشند تا اگر بعضى از آنان خواستند افکار انحرافى خود را در خلال تدریس به فرزندان میهن اسلامى‌مان القاء کنند، از آنان جلوگیرى نمایند و در صورتى که فایده‌اى نبخشید با قاطعیت مطلب را با مسؤولان در میان بگذارند. ایران امروز دیگر تحمل افکار غربزده و شرقزدگى مشتى خائن را ندارد. ما باید با تمام وجود به استقلال فرهنگى برسیم که استقلال فرهنگى پایه و اساس کشورى آزاد و مستقل است. استادان عزیز باید خود این اعتقاد را بیابند که تنها فرهنگ ایران اسلامى است که نجاتبخش کشور و ملت‌مان مى‌باشد. معلمان عزیز خود بهتر مى‌دانند که فرهنگ استعمارى در زمان این پسر و پدر چه به روز این کشور و ملت آورده است. به فرهنگ غنى ایران اسلامى تکیه کنید و مطمئن باشید که پیروزى از آن شماست. فرزندان عزیزتان را در سر کلاس‌ها به صورتى تربیت نمائید که وقتى فارغ التحصیل مى‌شوند جوانان برومندى تحویل جامعه گردند که با تمام وجود معتقد باشند که آنچه بدبختى داشتند از ابرقدرت‌هاى شرق و غرب و شرقزدگى و غربزدگى است.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 35
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست