responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 267

است، براى خاطر (به نظرآید) انتقام از مرحوم آیت الله حکیم، ایشان را با عده کثیرى از بچه‌ها و بزرگ‌هاى این فامیل را گرفته است، شما اگر چنانچه انساندوست بودید یک کلمه خوب بود بگوئید، اشارتاً بگوئید که خوب چرا این کار راکنید، یک کلمه در رسانه‌هاى گروهى شما اشکال کنند به اینکه این کارها در عراق و ایران چى هست که شما مى‌کنید. شما دیدید که اینها چه کردند و رسیدید به اینکه پرونده‌هاى آنها را مطالعه کردید و گوئید؟ یا غیب مى‌دانید؟ اگر دلیلى ما نداشتیم به اینکه اینها جاسوس آمریکا هستند جز طرفدارى ریگان از آنها و دلیلى نداشتیم که حزب توده جاسوس هستند جز طرفدارى شوروى از آنها، کافى بود. لکن ما به شما بگوئیم نه حزب توده را به واسطه‌ء حزب توده بودنش و نه بهائى را به واسطه بهائى بودنش این محاکم ما محاکمه کردند و حکم به حبس دادند. اینها مسائل دارند، حزب توده را خودشان آمدند همه حرف‌هایشان را زدند و سابقه دارند اینها. بهائى‌ها یک مذهب نیستند، یک حزب هستند، یک حزبى که در سابق انگلستان پشتیبانى آنها را مى‌کرد و حالا هم آمریکا دارد پشتیبانى مى‌کند. اینها هم جاسوسند مثل آنها. اگر جاسوس نباشند خوب بسیارى از مردم دیگر هم هستند که اینها انحرافات عقیدتى دارند، کمونیست هستند، چیزهاى دیگر هستند لکن مردم محاکم ما به واسطه کمونیست بودن آنها یا انحراف عقیده داشتن آنها، آنها را نگرفتند و حبس بکنند. حزب توده هم مادامى که توطئه نکرده بود، مادامى که اشتغال به توطئه‌اش زیاد نشد (البته تحت نظر بودند اینها که اینها چه مى‌کنند چون سابقه داشتند اینها) ولى مادامى که نزدیک نشد این توطئه شان به خیال خودشان، به خیال فاسد خودشان به ثمر برسد، آنوقت بود که پاسدارهاى عزیز ما آنها را گرفتند و انشاءالله به موقع خودش به جزاى خودشان هم مى‌رسند.

مسأله این است که طرفدار اینها شما آقاى ریگان هستید و طرفدار آنها آقاى فرض کنید شوروى هست و این دلیل بر این است که اینها یک وضع خاصى دارند که آنها نفع به اینها مى‌رسانند و اینها نفع مى‌رسانند. نفع رساندن اینها غیر از این مى‌تواند باشد که اخبار ما را به آنها بدهند، جاسوسى بکنند بین ملت ایران و دولت ایران با آنها. این گرفتارى است که کشور ما امروز دارد با این ابر قدرت‌ها و این منحرفین.

ما با تضعیف جمهورى اسلامى مخالفیم

از آن طرف هم در داخل کشور شیاطینى هستند که اینها هم یا کارگرند براى آنها یا نفهمند، یا از جمهورى اسلامى بدشان مى‌آید اصلاً، مى‌گویند یک چیز دیگر باشد یا اگر واقعاً متعهد هستند جمهورى اسلامى را هم قبول دارند همه چیز را هم با شما آقایان مشترک هستند لکن از ساده لوحى شان استفاده مى‌شود و از آنها کار کشیده مى‌شود. من که یک وقت مى‌گویم که مثلاً اینطور صحبت‌ها نباید بشود، اینطور حرف‌ها نباید در کجا گفته بشود، نمى‌گویم که اختناق است، هر چه مى‌خواهند بگویند و هر چه مى‌خواهند انتقاد کنند، انتقاد غیر توطئه است. لحن توطئه با لحن انتقاد فرق دارد. انتقاد از امورى است که سازنده است. مباحثه‌ء علمى همانطورى که علوم اسلامى بى‌مباحثه نمى رسد به مقصد، امور سیاسى هم بى مباحثه



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 267
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست