responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 227

مى‌گیرد، چه مصیبت‌هائى براى بشریت دارد مگر آنکه دستى از غیب بیرون آید و بشریت را نجات دهد.

3 - لازم است در این زمان که کشور اسلامى ما مبتلا به جنگ تحمیلى است به قواى مسلح و رزمندگان عزیز، این مدافعان اسلام بزرگ و کشور عزیز و به سایر متصدیان امور نظامى و انتظامى و امنیتى تذکر دهم که همانطور که تاکنون مشاهده و لمس کرده‌اید با وحدت و انسجام شماست که پیروزى در مرزها و در داخل کشور نصیب شما و ملت بزرگ ایران شده است، کوچکترین غفلت از این امر و بالاتر از آن خداى نخواسته غفلت از یاد خداوند تعالى موجب سستى و تزلزل خواهد شد و زحمات چندین ساله‌تان و خون شهیدان عزیزمان به باد فنا خواهد رفت. توجه به معنویت و تکلیف الهى و یاد خداوند باعث مى‌شود که این وحدت محفوظ و این برادرى برقرار ماند. خوف آن است که اسلحه در دست شما جوانان عزیز موجب غرور و سرکشى شود و آن تحول روحانى عظیم که در شما پیدا شده است از دستتان برود و شیطان نفس اماره شما را به دام کشد و با سوءرفتار با برادران خود صدق و صفا رخت بربندد و به جاى آن کدورت و جفا جایگزین شود و آن روز فاجعه‌اى است براى اسلام و مصیبت دردناکى است براى شما و یارانتان، پس این اخوت و صفا را هر چه بیشتر حفظ نمایید تا همانطور که تاکنون از پشتیبانى بى‌دریغ ملت برخوردار بودید از این پس هم برخوردار باشید، خداوند پشت و پناهتان باد.

4 - قوه قضائیه و هیأت پیگیرى و دیگر هیأت‌هاى مربوط و منشعب از آنها در این سال جدید بر کوشش خود در اسلامى نمودن همه نهادها بیفزایند و با قدرت تمام به کج رفتاران و منحرفان مهلت ندهند که با اعمال غیرانسانى اسلامى خود عمداً یا از روى نادانى و بى‌بند و بارى چهره مقدس جمهورى اسلامى را برخلاف آنچه هست نمایش دهند. باید عدالت اسلامى در حق آنان بدون غمض عین اجرا شود و لازم به تذکر است که در حق مجرمان و منحرفان از خدا بى‌خبر هم نباید از معیارهاى اسلامى و حدود و تعزیرات مقرره تجاوز گردد که آن خود نیز از نظر عدالت اسلامى جرمى است که موجب کیفر است. از خداوند متعال توفیق و تأیید آنان را مى‌خواهم که طورى با قاطعیت و سرعت عمل نمایند که جمهورى اسلامى بتواند ادعا کند که در کشور ما عدالت اسلامى را به طور کامل اجرا نموده است. و از امور لازم رسیدگى به حال زندانیان و پرونده‌هاى آنان است که براى تسریع در این امر لازم است هیأت‌هائى براى رسیدگى به وضع آنان تعیین گردد تا هر چه زودتر گزارش کامل زندان‌ها و زندانیان را براى مسؤولین امور قضائى تهیه نمایند.

5 - امید است دختران و پسرانى که گول منحرفان بى‌دین و بى‌وطن را خورده و زندگانى خود را تباه نموده و مى‌نمایند از اعمال خلاف انسانى و ملى و اسلامى گروهک‌ها عبرت گرفته و به خود آیند، و توجه کنند که سران پرمدعاى این گروهک‌ها در خارج ایران خصوصاً فرانسه مجهز کننده صدام عفلقى به سلاح‌هاى مخرب که در قتل و جرح و تخریب ایران و طبقه مظلوم بلاد عرب‌نشین و غیر آن به کار برده مى‌شود، زندگانى مرفهى تشکیل داده و عقد اخوت با حزب کافر بعثى مى‌بندند و از قدرت‌هاى ضد اسلام و ایران طرفدارى مى‌نمایند. کمى فکر کنید که آیا از کسانى که منازل خلق بینوا



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 227
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست