responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 145

که شاید فضلا و علماى زحمتکش نیز در جواب آنها عاجز باشند و نیز بعض آنها غلط و بعضى از سوأل‌ها و جواب‌ها بر خلاف است، این نحوه سوالات به هیچ وجه معیار در گزینش افراد نیست و ندانستن آنها براى آنان اشکال و عیبى ندارد. لازم است ستاد محترم اشخاصى را مأمور کنند که اگر افرادى، چه به واسطه سوأل‌هاى شرعى که دانستن آنها براى این اشخاص لزوم ندارد و چه سوأل‌هاى ناروائى که به اسلام ارتباط ندارد، از ادارات و یا وزارتخانه یا دیگر مراکز اخراج شده‌اند و یا به واسطه آن استخدام نشده‌اند، تشخیص داده تا اگر اخراج یا عدم پذیرش به صرف این امور یا اشباه آن بوده است، آنان را به محل خود براى خدمت برگردانند که این نحوه عمل که با آنها شده است ظلم فاحش است و محروم نمودن کشور از اشخاص مفید مى‌باشد که از همه اینها باید جلوگیرى شود و نیز از افراد صحیحى که در هیات‌هاى گزینش بوده‌اند، قدردانى شود و به افراد دیگر آنها نصیحت شود تا نظیر این افعال در کشور اسلامى واقع نشود.

4- ستاد محترم دستور دهد کتابچه‌هاى مختصرى شامل بعضى از مسائل شرعى که محل اطلاع عمومى است و مسائل اعتقادى که دانستن آنها در اسلام لازم است به طور ساده، بدون معماها که در این کتب و نشریات انحرافى موجود است، و بعضى مسائل مناسب با شغل افراد، با نظارت اشخاص مطلع از احکام اسلام و متوجه به اطراف مسائل سیاسى و اجتماعى تهیه شود و آنها را در دسترس افراد قرار داده و در صورت احتیاج اشخاص را آموزش دهند و بدون آموزش سوأل از آنها نشود و میزان رد و قبول، موازین اسلام و انسانى باشد که هدایت جاهلان، منظور نظر اصیل است.

5 - تجسس از احوال اشخاص در غیر مفسدین و گروه‌هاى خرابکار مطلقاً ممنوع است و سوأل از افراد به اینکه چند معصیت نمودى، چنانچه بنا به بعضى گزارشات این نحوه سوالات شود، مخالف اسلام و تجسس کننده معصیت کار است. باید در گزینش افراد این نحوه امور خلاف اخلاق اسلامى و خلاف شرع مطهر ممنوع شود.

6- بنا به گزارش رسیده، بعضى از کلاس‌هاى درسى که در ارتش و سپاه و سایر مراکز نظامى و انتظامى تاسیس شده است، بسیار مستهجن و مبتذل است. باید این کلاس‌ها به وسیله اشخاص عالم، عاقل و متعهد اداره شود و نمایندگان اینجانب در نیروهاى نظامى و انتظامى با کمال جدیت به اصلاح آنان پرداخته و به کار خود ادامه دهند. این ستاد موظف است براى هر وزارتخانه یا مراکز دیگر کتابچه هائى مناسب با کار آنان به صورت معقول و اسلامى تهیه نموده و از تعلیمات جاهلانه و احیاناً ضد انقلابى جلوگیرى نمایند. از خداوند تعالى توفیق آقایان را در امور محوله و حسن جریان آن را خواستارم.

والسلام علیکم و رحمه الله

روح الله الموسوى الخمینى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 145
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست