responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 118

همانطور که عرض کردم، رفتن و جاسوسى کردن و تجسس نمودن خلاف اسلام است. از طرفى تجاهر به فسق و خلاف شرع هم خلاف شرع است. البته توده‌هاى مردم هیچ گاه عمل خلافى انجام نمى‌دهند، ولى ممکن است دسته‌اى پیدا شوند و بخواهند سوء استفاده کنند. نه، سوء استفاده هم نباید بشود. احکام اسلام در تمام ابعادش باید عمل بشود. یعنى نه جاسوسى شود و تفتیش عقاید و نه کسى متجاهر به فسق شود.

ما نباید ظلم کنیم، یعنى تفتیش نمائیم که در داخل خانه‌هاى مردم چه مى‌گذرد، کسى هم حق ندارد عشرتکده درست کند و یا قمارخانه. در حکومت اسلامى با اینگونه امور مبارزه مى‌شود. ما مى‌خواهیم احکام خدا جارى شود. آن طرفش هست، این طرفش هم هست. آن طرف که نباید با مردم بدرفتارى کرد، نباید داخل منازل مردم ریخت، مردم باید در خانه‌هایشان مطمئن باشند، در زندگى‌شان، کسب و تجارتشان اطمینان داشته باشند. دولت اسلامى موظف است مردم را مطمئن نماید در همه چیز، در سرمایه هایشان، در کسب و کارشان. دولت حق ندارد به آنها تعدى نماید و اگر کسى تعدى کرد تأدیب خواهد شد. و از آن طرف هم اگر کسانى که مخالف اسلام هستند بخواهند تجاهر به فسق نمایند، آنها هم تادیب خواهند شد. خلاصه ما باید تمام جوانب را ملاحظه کنیم و باید در مقابل ملت بزرگ ایران متواضع باشیم و به آنها خدمت کنیم. یک خدمت این است که بگوئیم متشکریم و دعا کنیم. ولى شکرگزارى حقیقى از ملت عبارت است از اینکه نعمتى را که آنها به ما دادند جبران کنیم. در مقابل گرفتارى‌هاى آنها خاضع باشیم و سعى کنیم تا تمام گرفتارى‌هاى آنها را رفع نمائیم. همه مى‌دانیم که کشور ما هیچ گونه تزلزلى ندارد. و اینکه با تمام گرفتارى‌ها به چنین استقرارى رسیده‌ایم، از عنایات خداوند است که مردم توجیه شدند تا در مقابل تمامى سختى‌ها بایستند.

امروز اکثر قدرت‌ها با ما مخالف هستند، ولى ملت ما با اتحاد خود در مقابل تمام آنها ایستاده است. ملت اگر اتحادش را حفظ کند، مطمئن باشد شکست نمى‌خورد. مردم باید پشتیبان دولت باشند. دولت و استانداران و فرماندارها در هر جائى که هستند باید به مردم خدمت کنند. وقتى ما خدمتگزار ملت شدیم، ملت هم پشتیبان ما خواهد شد و در این صورت است که طمع خارجى‌ها قطع خواهد شد، چرا که همیشه اجانب بنایشان بر این است که از داخل، کارها را خراب کنند و اتحاد مردم را از بین ببرند، اختلاف ایجاد کنند و بعد به ایادى داخلى شان دستور دهند تا مقاصد پلید آنها را پیاده نمایند. پس ملت باید اتحاد خودش را حفظ نماید و تنها در سایه این اتحاد است که ما تحت هیچ بیرقى نیستیم. ما تنها زیر پرچم اسلام زندگى مى‌کنیم و هیچ کس بر ما نفوذ ندارد. تنها نسبت به احکام اسلام خاضعیم و تا قدرت داریم دنبال تحکیم پایه‌هاى اسلامى باشیم و از اسلام تبعیت مى‌نمائیم. در این صورت است که خداى تبارک و تعالى به ما کمک خواهد کرد.

عمده این است که ما به اسلام خدمت کنیم. خدمت به ملت، خدمت به اسلام است. خدمت به دولت، خدمت به اسلام است. و امروز هر خدمتى که انجام دهیم، خدمت به اسلام است. هر خدمتى که مردم به آن احتیاج داشته باشند، خدمت به اسلام است. وقتى قرار گذاشتیم که به اسلام خدمت کنیم،



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 118
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست