responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 71

تاریخ 19/12/60

بیانات امام خمینى در جمع ائمه جمعه استان مازندران و دشت گرگان‌

ما ماموریم که مردم را ارشاد نمائیم و به خیر و صلاح دعوت کنیم

بسم الله الرحمن الرحیم‌

من از آقایان تشکر مى‌کنم که تشریف آوردند و از نزدیک خدمتشان رسیدم. مطالبى را که مى‌خواهم به شما تذکر دهم این است که شما توده‌هاى میلیونى مردم را مى‌بینید که چقدر خوبند و من با جرات مى‌توانم عرض کنم که در طول تاریخ چنین وضعى پیش نیامده است. امروز ایران سى و چند میلیون نفرى به استثناى یک اقلیت بسیار کم، متحول شده‌اند و همه به فکر این هستند که اسلام تحقق پیدا کند و در حل مشکلاتى که براى دولت پیش مى‌آید، پیشقدم هستند. امروز که داوطلبین براى رفتن به جبهه‌ها اینگونه با آغوش باز شهادت را پذیرا هستند، حتى زمان رسول الله (ص) و امیرالمومنین سلام‌الله علیه به این شکل نبوده است.

در قرآن آمده است وقتى پیامبر اکرم افراد را دعوت به جنگ مى‌کرده است، آنها به بهانه‌هایى نظیر اینکه امروز نه، فردا، یا اینکه امروز گرم است یا سرد، اطاعت نمى‌کردند. از حضرت امیر هم در کوفه آنطور که باید اطاعت نمى‌کردند.

اگر همراهى این توده‌هاى محروم نبود، حکومت نمى‌توانست برقرار باشد و ارتش مى‌توانست این جنگ را آنطور که حالا به پیروزى رسانده‌اند، برسانند و این موجب تشکر از همه است. آنچه ما باید به آن توجه زیاد داشته باشیم، این است که در این انقلاب حفظ حیثیت روحانیت بسته به وجود آقایان است. ملاحظه مى‌کنید که از هر طرف به ما حمله مى‌کنند خصوصاً به روحانیون. ما باید به فکر باشیم که بهانه‌اى به دست دشمنان ندهیم. شما مردم را ارشاد کنید. اگر در منطقه شما خلافى پیش آمد به دولت و مراجع قانونى ارجاع دهید. شما آقایان باید تبلیغاتى را که دشمنان علیه ما مى‌کنند، در نماز جمعه و جماعت جبران کنید و به مردم اطمینان دهید که امروز دولت و کسانى که در راس امور هستند کوشش مى‌کنند امور را اصلاح نمایند و مسائل اقتصادى را حل کنند. ما همانگونه که ماموریم، باید مردم را ارشاد کنیم و به خیر و صلاح دعوت نمائیم. ایران امروز بحمدالله با همه گرفتارى‌هائى که قدرت‌ها برایش بوجود آورده‌اند، همچنان راه خود را مى‌رود. از خداى تبارک و تعالى توفیق همه آقایان را مى‌خواهم. آنچه وظیفه من است اینکه به شما آقایان و همه ملت دعا کنم، که انشاءالله به این وظیفه عمل خواهم کرد.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 71
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست