responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 39

بشناسید؟ شما اسرائیل را بشناسید، او شما را نمى‌شناسد و شما ایستادید و نشستید تا اسرائیل بر همه شما خدا نخواسته حکومت کند.

اى ملت‌هاى مسلم! اى ملت‌هاى مظلوم همه کشورهاى اسلامى! اى ملت‌هاى عزیزى که در تحت سلطه اشخاصى واقع شدید که ذخایر شما را تقدیم امریکا مى‌کنند و شما خودتان با زحمت و ذلت زندگى مى‌کنید! بیدار بشوید، برخیزید از جا. اى مستضعفین جهان! برخیزید و در مقابل ابرقدرت‌ها بایستید که اگر ایستادید، اینها هیچ کارى نمى‌توانند بکنند. شما دیدید که ملت مسلم ایران با هم متحد شدند و با هم قیام کردند و با دست خالى بدون اسلحه در مقابل آن قدرت‌هاى عظیم شیطانى محمدرضا و آن قدرت‌هاى ابرقدرت‌ها که پشت سر او صف بندى کرده بودند، آنها همه را به کنار زدند و این دولت فاسد را و این سلطنت غیر قانونى فاسد را با قدرت ایمان خودشان و با بانگ الله اکبر از صحنه بیرون کردند و به جهنم فرستادند و به جاى او دولت اسلامى، دولتى که الان در ایران مشاهده مى‌کنید، یک دولت اسلامى است، یک دولتى است که طرفدار ضعفاست، طرفدار مستضعفین جهان است، یک همچو دولتى را بپا کردند، با اینکه نه قدرت مالى و نه قدرت بدنى و نه قدرت نظامى داشتند لکن قدرت ایمانى داشتند. خداى تبارک و تعالى اگر شما او را نصرت کنید شما را نصرت مى‌کند ان تنصرواالله ینصرکم و یثبت اقدامکم اگر خدا را نصرت بکنید، نصرت خدا به نصرت دین اوست، به نصرت بندگان اوست، به نصرت مظلومین است. شما اگر بایستید در مقابل ظالم‌ها و داد مظلومین را از آنها بخواهید، بایستید در مقابل ابرقدرت‌ها که به شما مى‌خواهند حکومت کنند، از آن طرف دنیا، از آمریکا، از آن طرف عالم مى‌آید و مى‌خواهد به ما حکومت کند و ما و شما و همه را تحت قدرت خودش قرار بدهد و ذخایر ما را هم از بین ببرد و مع الاسف دولت‌ها هم با او موافقت مى‌کنند بیشتر از آنها.

پس اسلام امروز مظلوم است و قرآن مهجور است. احکام قرآن مهجور است به اینکه در ماذنه‌ها اذان مى‌گوئید و نماز مى‌خوانید و اکثر احکام سیاسى اسلام را اعتنا به آن ندارید، از مهجوریت بیرون نمى‌رود قرآن. البته قرائت قرآن و حاضر بودن قرآن در تمام شوون زندگى انسان از امور لازم است لکن کافى نیست. قرآن باید در تمام شوون زندگى ما حاضر باشد. قرآن وقتى مى‌فرماید واعتصموابحبل الله جمیعاً و لاتفرقواً مى‌فرماید ولاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم اینطور احکام مترقى سیاسى که اگر به آن عمل بشود سیادت عالم مال شماست. این قرآن را مهجور کردیم همه و اعتنا نکردیم به این مسائل. باید قرآن در همه شؤون وارد بشود. قرائت قرآن باید بشود. قرآن، ذکر همه باید در همه جا باشد. در همه شؤون انسانى اسلام باید قرآن وارد بشود لکن بعضش باشد و بعضى نباشد، اشکال است. اشکال در موارد دیگر نیست. در احکام سیاسى، دستور قتال مى‌دهد با کسانى که با مسلمین مقاتله مى‌کنند و امروز اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده و مقاتله مى‌کند، امریکا در مقابل مسلمین ایستاده و مقاتله مى‌کند، صدام مزدور امریکا در مقابل مسلمین ایستاده است و مقاتله مى‌کند. خدا دستور داده است به اینکه با این اشخاصى که بر ضد مسلمین، بر ضد طایفه‌اى از مسلمین قیام کرده‌اند، با آنها مقاتله کنید.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 39
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست