responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 26

تاریخ 14/11/60

بیانات امام خمینى در جمع ائمه جمعه استان خوزستان‌

وقتى انقلاب از متن مردم باشد نمى‌شود آن را شکست داد

بسم الله الرحمن الرحیم‌

متقابلاً ولادت با سعادت حضرت عسکرى سلام‌الله علیه را خدمت آقایان تبریک عرض مى‌کنم و همین طور سالگرد پیروزى انقلاب اسلامى را و از خداى تبارک و تعالى مى‌خواهم که ما را براى پیشبرد و اجراى احکام اسلام هدایت فرماید.

آنچه که احساس مى‌شود این است که اسلام‌شناسان و مدعیان جامعه‌شناسى نه از اسلام اطلاعى دارند و نه از جامعه‌شناسى. شما مى‌بینید که اشخاص و گروه‌هائى که مدعى این مسائلند، چون از اسلام و قدرت اسلام و از وضع جامعه اسلامى اطلاعى ندارند گمان مى‌کردند که این انقلاب در همان روزها و ماه‌هاى اول نتواند خودش را نگه دارد و از داخل خودش و خارج منهدم مى‌شود. آنها نمى‌دانند که وقتى انقلاب مردمى باشد، آن هم با ایده اسلامى، با انقلاباتى که گروهى و یا اشخاص مى‌کنند، با هم فرق‌هاى زیاد دارد. در انقلاب‌هاى مردمى، همه مردم بر اثر فشارهائى که در سالیان دراز دیده‌اند، کم‌کم براى نجات خود و کشورشان انقلاب مى‌کنند که در انقلاب ما روحانیون و خطبا در بیدارى مردم نقش اساسى داشتند. وقتى انقلاب از متن مردم باشد نمى‌شود با گروهى یا دسته‌اى و یا حتى لشکرهائى آن را شکست داد. مثلاً امریکا و یا یک قدرت بزرگ دیگر مى‌تواند ایران را اشغال کند، ولى نمى‌تواند انقلاب را شکست دهد چنانکه در افعانستان، شوروى با شکست روبرو شد و به نظر مى‌رسد که پشیمان است. آمریکا مى‌تواند با هواپیماهایش شهرهاى ما را بمباران کند، ولى وقتى وارد ایران شد چه؟ مردم آنها را با چنگ و دندان از بین مى‌برند. آنانى که خیال کردند مى‌توانند انقلاب ما را شکست دهند، از باب این است که نه اسلام را شناخته‌اند و نه مردم ایران را.

ما مى‌بینیم در خوزستان و مکان‌هائى که در آنجا جنگ است، مردم چگونه مقاومت مى‌کنند. من وقتى نماز جمعه بعضى از شهرهاى خوزستان را مثل آبادان و اهواز و دزفول مى‌بینم پیش خود مباهات مى‌کنم که بحمدالله اسلام چنین مناطقى را داراست، مناطقى که هر آن احتمال بمباران دارد، جماعتش با آن قدرت تشکیل مى‌گردد و امام جماعتش با آن قدرت صحبت مى‌کند. جمعه‌هاى شهرهاى جنگى غیر از جمعه تهران و قم و سایر بلاد است، جمعه‌هاى این شهرها به ایران روحیه مى‌دهد. صدام که از راه دور شما را زیر گلوله مى‌گیرد و یا بمباران مى‌کند خود دلیل واضحى است



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 26
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست